"היא סובלת, אנחנו זועקים": "כולנו למשימה של הצלת נשים יהודיות בכפרים ערביים"

01/10/2024

בעוד מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, ממשיך להתנהל מאבק שקט מתחת לרדאר הציבורי – מאבק להצלת נשים יהודיות וילדיהן החיות בכפרים ערביים. נשים אלו, שאיבדו את חירותן האישית, סובלות מבידוד, אלימות, וניתוק מעמן ומורשתן.

בשעה שאנו זועקים בתפילה "מי יחיה" איננו יכולים להתעלם מסבלן של נשים אלו. רבות מהן הגיעו לכפרים ערביים דרך מערכות יחסים שהתפתחו בתמימות, רק כדי למצוא את עצמן במצב מורכב וקשה. הן חוות ניתוק מהעולם היהודי, וילדיהן גדלים ללא מודעות לזהותם היהודית.

המציאות הביטחונית הנוכחית מדגישה את חשיבות הערבות ההדדית בחברה הישראלית. בזמן שכוחות הביטחון מגנים על המדינה, עלינו לזכור גם את אלו הזקוקות להגנה מסוג אחר – תמיכה נפשית, הבנה וסיוע פיזי וכלכלי.
ארגון יד לאחים ממשיך בפעילותו גם בתקופות מאתגרות אלו. הארגון עוסק בחילוץ בטוח, שיקום נפשי ופיזי, וסיוע בחיבור מחודש לזהות היהודית ולקהילה. חילץ נשים וילדים ממצבי סכנה ומצוקה. לספק מקלט בטוח ותמיכה ראשונית. להעניק סיוע נפשי וטיפול פסיכולוגי לשיקום הטראומה. לסייע בהליכים משפטיים ובירוקרטיים הנדרשים. לחבר מחדש את הנשים והילדים לזהותם היהודית ולקהילה תומכת. ללוות אותם בבניית חיים חדשים ועצמאיים בישראל.

בתקופה זו של אחדות לאומית, יש הזדמנות להראות תמיכה גם בקבוצות מוחלשות בחברה. כל אחד יכול לתרום לפעילות יד לאחים. בעת שישראל מתמודדת עם אתגרים חיצוניים, חשוב לזכור גם את האתגרים הפנימיים. בערב ראש השנה כולנו נרתמים למשימה לתמיכה ביד לאחים אשר פועלים להשיב את הנשים והילדים לחיק עמם.

לתרומה חייגו *9324 או באתר יד לאחים

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל

דילוג לתוכן