הלל וייס נגד ממשלת סין

חברי הפאלון דאפא מפגינים מול שגרירות סין

מאת מערכת וואלה

ממשלת סין תחת חקירה: ארגון "הסנהדרין החדשה", שמבקש לחדש כקדם את הסנהדרין (המועצה היהודית הגדולה שהתקיימה עד שנת 425 לספירה), החליט להקים 'בית דין בינלאומי על פי דין תורה', שיחקור את מדיניותה של סין כלפי חברי תנועת הפאלון גונג .

אחד מחברי הסנהדרין הוא הפרופסור הלל וייס, שעלה לכותרות בשבוע שעבר לאחר שהטיח דברי נאצה בקציני צה"ל שפיקדו על פינוי המתנחלים בשוק הסיטונאי בחברון.

פאלון גונג היא תנועה רוחנית שאסורה על פי החוק בסין, וחברי התנועה טוענים כי ממשלת סין רודפת אותם כבר שנים ופוגעת בזכויות האדם שלהם. לאחרונה פנו כמה מחברי התנועה לארגון "הסנהדרין החדשה" הפועל בירושלים, וביקשו שהסנהדרין תחקור את פעולות הממשלה הסינית בהתאם לדין התורה.

"דיון אובייקטיבי ורציני"

הרב דב שטיין, מזכיר הסנהדרין החדשה, הסביר היום בשיחה עם וואלה חדשות מדוע בחרו חברי הפאלון גונג לפנות דווקא לארגון זה. "אין אף גוף בינלאומי אחר שיעניק להם יחס הוגן. האו"ם לא יכול לדון בתלונה שלהם, כי סין תטיל וטו על כל החלטה".

לדבריו, חברי בית הדין של הסנדרין מתכוונים לדון בדברים בצורה אובייקטיבית. "על פי הוכחות שיספקו לנו שני הצדדים. הזמנו לדיונים גם את נציגי השגרירות הסינית, אבל מסיבה לא ברורה הם בחרו לא להגיע".

עם זאת, מציין שטיין, שני מזכירים משגרירות סין בתל אביב נפגשו איתו באופן אישי כדי לדון בחקירה. "הסינים רגישים מאוד לתהליך הזה", טוען שטיין. "ברור להם שהסנהדרין אינה קשורה לישראל ולחוק הישראלי. אנחנו פועלים בהתאם לחוקי התורה. עם זאת, הם הביעו חשש מכך שהחקירה עלולה לפגוע ביחסים בין העם הסיני לעם היהודי".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל