ובאו כולם בברית יחד

26/11/2007

הוא הופיע לראשונה בבית הכנסת של סניף יד לאחים בנתניה לפני כשנתיים. זר ומנוכר היה המראה שלו. סיבת הופעתו במקום לא הייתה בשם רצון או צורך שלו. הוא בסך הכול נלווה לאביו שביקש לומר קדיש לרגל יום היארצייט של אמו שחל באותה שבת. כשביקשו באי בית הכנסת לקשור עמו דברים, שמר על פנים חתומות ונטולות מבע. מאוחר יותר התברר כי הביקור הזה והחום שבו התקבל חוללו משהו ברגשותיו. בוריס הופיע פעם נוספת בבית הכנסת ולאחר התפילה ביקש לשוחח עם הרב אלכס ארטובסקי, הרוח החיה ואיש יד לאחים במקום.

בוריס, כך התברר מהר, נשוי לגויה ומרגיש את עצמו "מקרה אבוד" מבחינה יהודית. יש לו ילדים גויים לכל דבר והוא עצמו, אף שהתעורר בו הזיק, נראה שבוי כבר בעולם הרחוק כרחוק מזרח ממערב מחיים יהודיים. אני כבר בגיל 45, הפטיר, ואין לי כבר לאן ללכת, גם אם הנשמה שלי מאוד רוצה. "אין יהודי שאינו יכול לחזור אל אביו שבשמים ואין מקרה אבוד", אמר לו הרב ארטובסקי את אשר הוא שומע שוב ושוב, כמעט מדי יום ביומו, באמונת אומן, מפי יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, כמוטו שמוביל אותו בכל עבודת הקודש.

שנתיים חלפו מאז אותה הופעה מהוססת של בוריס בפתח בית הכנסת. במרוצת השנתיים הללו, חלו תמורות רבות בחייו. הוא נטש לחלוטין את האישה הגויה ובעזרת הרב ארטובסקי ועוד כמה נשמות טובות של אנשי יד לאחים, העושים לילות כימים בהוצאת יקר מזולל, נישא לפני שנה עם בת ישראל כשרה, כדת משה וישראל. בשבוע שחלף התרגשו באי בית יד לאחים בנתניה להתבשר על מעמד ברית המילה לבנו של בוריס. הוא עצמו נראה היה כחתן ביום חופתו ועיניו הנרגשות ביטאו תחושת הודיה לה' ולשליחיו הנפלאים.

אבל סגירת המעגל התרחשה דקות אחדות לפני תחילת מעמד הברית, כשניגשו אנשי יד לאחיםאל הסב, קלונימוס, והציעו לו לנצל את הדקות שנותרו לטובת הנחת תפילין. "האמת", מלמל האב, "אף פעם לא עשיתי זאת. אני בן 74 ומימיי לא הנחתי תפילין. אני מרגיש שזוהי הזדמנות מיוחדת להודות לה' על כל הטוב אשר עשה עם בני". לנגד עיני כל הנוכחים הפשיל הסב את שרוולו והחל כורך, בעזרת הפעילים, את התפילין על זרועו. "נולדתי בעיירה שפולי", המשיך הסב בעיניים לחות, "אך מימיי לא ידעתי כי בעייה הזו היה פעם רב צדיק וקדוש שקראו לו הסבא משפולי. הקומוניסטים השכיחו מאיתנו כל זיק יהודי".

הנוכחים כולם פרצו בשירת "סימן טוב ומזל טוב" ולא היה מי שלא התרגש לנוכח ברית מילה ובר מצווה שחברו להם יחדיו.
יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, אמר לאחר הברית כי "המעמד המרגש הזה הוא הוכחה ניצחת כי לא ידח ממנו נידח וכי אין מקרה אבוד.אסור לנו להתייאש משום יהודי ובוודאי שלא לקבל כמובנת מאליה כל סטיגמה על עולי חבר העמים שיש בהם מאות אלפי יהודים שנפשם צמאה לה' ולתורתו", הטעים הגרש"ב ליפשיץ.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל

דילוג לתוכן