יד לאחים מתריע: מרכז בודהיסטי יוקם בערבה

המועצה האזורית של הערבה התיכונה הגיעה לאחרונה להסכמה עם אנשי עמותת 'שיטה וחכמה' על הקצאת מאות דונמים במובלעת שיזף בלב הערבה לטובת הקמת אוניברסיטה 'רוחנית' בינלאומית המושתתת ופועלת בהתאם לעקרונות הבודהיזם.

לאחרונה פנו אל ארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב בחזית המאבק במיסיון ובכתות, תושבי היישובים בערבה כשהם מלינים על היוזמה ההרסנית הקורמת עור וגידים ובפיהם בקשה נואשת לעשות הכול על מנת לעצור את התקדמותה בטרם יהיה מאוחר. ביד לאחים בדקו ומצאו כי עמותת 'שיטה וחכמה', העומדת מאחורי המיזם הגרנדיוזי, היא עמותה שחבריה הם בודהיסטים לכל דבר ועניין.

מאחורי הפרויקט עומדת לאמה דבורה צביאלי, ישראלית המתגוררת בארה"ב, שם התוודעה לבודהיזם, ועתה ככל הנראה מתעתדת לעסוק בהשפעה בודהיסטית בהיקף גדול ונרחב שטרם היה כמותו במדינת ישראל מאז קומה. ביד לאחים אף גילו כי בכל המגעים שננקטו בין העמותה לבין משרד הפנים, על מנת לקבל את האישורים הנדרשים, לא נאמרה ולו מילה אחת על הבודהיזם וכי בכל הניירת מוזכר המיזם במילים "אוניברסיטה רוחנית" ללא כל פירוט. עם זאת, כל החומר הפנימי של העמותה מעיד, כמקשה אחת, כי הלימודים כולם יוקדשו לבודהיזם טיבטי.

כאילו לא די בעצם הענקת השטח העצום לטובת עבודה זרה על כל המשתמע מכך – מגלה תחקיר יד לאחים מסמך פנימי שחובר על ידי אנשי העמותה ובו נחשף טפח מתכניות אנשי המרכז להתערות בקרב התושבים ולהנחיל להם את עקרונות הבודהה הפסולים. במסמך נאמר מפורשות: "בכוונת העמותה לקיים מספר פעולות ופעילויות בהקשר לפרויקט, בשיתוף עם תושבי היישובים".

המסמך מפרט ומעניק דוגמה מעשית ראשונה לאופי שיתוף הפעולה: "נטיעת עץ אחד לפחות בכלי גידול נייד כמו מיכל או שק מיוחד, אשר יוצב בחצר של אחת המשפחות ביישובים השונים, אשר תעזור באחזקתו. פעילות זו ופעילויות דומות ישמשו ליצירת קשרים ושיתופי פעולה עם התושבים".

"אנו משוכנעים", נאמר במסמך, "שהמרכז יהווה מקום לקידום הלימוד והתלמידים, תוך התערות בקהילת יישובי הערבה ותרומה הדדית".

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, פנה השבוע בדחיפות אל שר הפנים, הרב אלי ישי ואל עזרא רבינס, ראש המועצה האזורית ערבה ויפתח בן דוד, מזכיר היישוב חצבה. "הבודהיזם", מזכיר הגרש"ב ליפשיץ במכתבו, "הוא עבודה זרה במלוא משמעות החומרה של הדבר ואין ספק שיש לעשות כל צעד אפשרי, על מנת לעצור הקמת מרכז עבודה זרה זה, בעוד מועד".

הגרש"ב ליפשיץ ציין השבוע באירוניה כי "מדהים וקורע את הלב להיווכח כי ככל שהכתות הללו מבקשות לקרוע את עם ישראל לגזרים, הן ואנשיהן מתקבלים בישראל בקבלת פנים נלהבת".

 

הגרש"ב ליפשיץ במכתב לראש המועצה האזורית ערבה

 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל