"מִתְּחִלָּה עוֹבְדֵי עֲבוֹדָה זָרָה הָיוּ" – מאות ניצולי מיסיון חגגו פסח כהלכתו בסניפי יד לאחים

12/05/2024

אלפי "סדרים ציבוריים" נערכו בחג הפסח האחרון ברחבי הגלובוס, אבל אין ספק שהסדרים שקיים יד לאחים היו חריגים בנוף: מאות יהודים שעד לפני תקופה קצרה "עוֹבְדֵי עֲבוֹדָה זָרָה הָיוּ" התכנסו בסניפי ארגון הפעילים הפזורים ברחבי הארץ ונטלו חלק בסדרי הפסח כיהודים כשרים.

אל מאות היהודים הגיבורים שעזבו את כתות המיסיון הנוצרי ושבו לאלוקי ישראל הצטרפו באותם סדרים גם מאות פליטים יהודים מאוקראינה; זו השנה השלישית שיד לאחים עורך עבורם סדרים ציבורים, וכך בשעה שהמלחמה באוקראינה כמו נשכחה מלב, ביד לאחים ממשיכים ללוות את אותם יהודים יקרים, שנמצאים בסיכון גדול ליפול ברשת המיסיונרית שנפרסה לרגליהם עם הגיעם ארצה.
ב'מחלקה למאבק במיסיון' ביד לאחים מעלים על נס את הרבנים יונה ברודקין, דן זלטופולסקי, מענדל פריידין וגבריאל צ'רסקי – מנהלי סניפי הארגון באשדוד, כרמיאל, נוף הגליל וקרית ים שבשיתוף פעולה עם 'חב"ד בעליה' ניהלו ביד רמה את הסדרים הללו והעניקו תשומת לב אישית לכל משתתף. בארגון גם מזכירים כי סדרים נוספים התקיימו בסניפי יד לאחים בנתניה, רמת גן וחיפה בניהול הרבנים לוי יצחק סגל, דוד פינטו ודוד טנצלר.

"מדובר ביהודים גיבורים שהמיסיונרים ניסו לנתק מעם ישראל, ואשר שבו אלינו בס"ד לאחר עבודה מאומצת של אנשי התיאולוגיה המסורים שלנו" אומרים ביד לאחים. "ההשתתפות שלהם בסדרי הפסח הייתה נדבך חשוב בדרכם חזרה הביתה. אין לנו ספק כי חוויית היהדות האותנטית שחוו מקרוב תיתן להם כוח להמשיך בדרכם זו, הדרך העולה בית א-ל. אנו בטוחים כי בזכות מסירות נפשם לשוב לעם ישראל נזכה כולנו במהרה לקיום הייעוד 'לשנה הבאה בירושלים'".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל

דילוג לתוכן