אבי הכלה היהודיה בפנייה של הרגע האחרון לבתו: "אני אוהב אותך, שובי הביתה ואל תעשי את טעות חייך"

01/08/2014

בימים האחרונים עלתה לראש המודעות הציבורית פרשת חתונתה של בת ישראל עם בחור ערבי שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב בראשון לציון. ההזמנה של הזוג לחתונה התפרסמה ברשת, כששמה של הכלה היהודיה ושמו של החתן הערבי מופיעים אחד ליד השני, וגררה הדים רבים.

המוני פניות הגיעו בימים האחרונים למוקד החירום של יד אחים, בבקשה שיד לאחים יכנס לעובי הקורה ויטפל במקרה הקשה הזה. יד לאחים שמטפל מדי שנה במאות רבות של מקרים שכאלו, פנה אכן אל הכלה בדרכים שונות, גם באמצעות אחת מניצולות הארגון שחוותה מקרה דומה, ולאחר תקופת נישואין קצרה סבלה מאלימות קשה וחולצה בידי יד לאחים. לפי שעה נפלו הפניות על אוזניים ערלות.

במקביל, העלה יד לאחים פוסט בפייסבוק וביקש מהציבור להתפלל על המקרה ולכתוב לכלה ולשכנעה שלא לעשות את הצעד הפזיז. בדף צוין כי ידוע ליד לאחים בוודאות שהכלה קוראת את תגובותיהם. תוך זמן קצר נכתבו בדף כ-4,000 תגובות מיהודים שאכפת להם, שהתחננו בפניה לבטל את החתונה.

אתמול (חמישי) פנה האב באמצעות יד לאחים וביקש ממנה לחזור הביתה. בשיחה המקדימה אמר האב ליד לאחים "אני לא גזעני ואין פה עניין של שנאת ערבים. כל חיי גדלתי ביפו בין ערבים, ויש לי חברים ערבים רבים, אבל יהודיה צריכה להתחתן רק עם יהודי". האב הדגיש גם כי עתידם של ילדי זוג מעורב קשה מאוד והם סובלים מבחינה חברתית "הערבים רואים בהם יהודים, היהודים רואים בהם ערבים, והם אינם מקובלים בשום מקום".

בסרטון מיוחד שצילם הארגון, פנה האב לבתו, תוך שהוא פורץ בבכי ואמר לה "אני אוהב אותך. אני ממש מתחנן שתשובי הביתה ותבטלי את החתונה. אני אעשה לך את החתונה הכי מפוארת ואתן לך את כל חיי. אל תעשי את טעות חייך. יש בנות רבות שאמרו 'לי זה לא יקרה', אך מתחרטות עד היום הזה על הצעד הפזיז שעשו".
יצוין כי בראיון טלפוני שהתקיים בערוץ 10 אמר האב כי במשך שנתיים וחצי היתה ביתו בקשר עם הערבי מבלי שהוא עצמו ידע על כך.

ביד לאחים מעלים על נס את האחדות וההתגייסות ההמונית של עם ישראל כנגד נגע ההתבוללות, ובמקביל קוראים להורים לשמור על ילדיהם כדי להבטיח את המשכו ושלמותו של העם היהודי.

אבי הכלה בפניה נרגשת לבנו הכלה שובי הביתה

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל