'אחים לנשק' משתף פעולה עם ארגון הטפה המשתייך למיסיון הנוצרי

05/03/2024

פניות שהגיעו מחיילים המשרתים בצפון חשפו כי ארגון 'אחים לנשק' משתף פעולה עם ארגון הטפה נוצרי-מיסיונרי בשם 'לרעך', ששם לו למטרה לנצר יהודים באמצעות מתן טובות הנאה שונות.

שיתוף הפעולה נחשף כאשר חיילים המשרתים בסמוך לגבול עם לבנון גילו כי ארגזי מזון שהגיעו אליהם על ידי החמ"ל האזרחי של 'אחים לנשק' הם ארגזים שהוכנו על ידי 'לרעך'. על ארגזי המזון נכתב "סל מוצרים זה הוכן בתמיכתם של נוצרים אוונגליים הפועלים עם בתי-תפילה של יהודים-משיחיים ומאות מתנדבים מרחבי הארץ, כדי לתמוך במי שנפגע מהמלחמה בהכנה ובמשלוח של אלפי סלי מזון". החיילים שחשדו כי מדובר בפעילות מיסיונרית במסווה פנו לארגון 'תורת לחימה' וזה פנה בתורו ל'יד לאחים' כדי לברר את העניין. "מתברר שלארגון 'אחים לנשק' אין שום בעיה עם "משיחיים" – כל עוד מדובר במשיחיים נוצרים" אמרו ב'תורת לחימה'.

ביד לאחים המכירים את 'לרעך' מזה כמה שנים אישרו כי אכן מדובר בארגון הפועל בתחכום, בשילוב ידיים עם 'יהודים למען ישו' – אחת מזרועות ההטפה העיקריות של כת "היהודים המשיחיים" כדי להפיץ את הנצרות בישראל במסווה של עזרה הומניטרית מסוגים שונים.

"ארגון 'לרעך' מנסה כל הזמן להסתיר את הקשר שלו להטפה לנצרות, אבל בידי מחלקת המחקר שלנו ישנם כמה 'אקדחים מעשנים' לקשר שכזה" אומרים בארגון. אחד האקדחים הוא טקסט שנכתב בחוברת משיחית פנימית שבה נכתב במפורש על הקשר בין הארגון לבין הטפה למיסיון. "יהודים למען ישו קיים כדי להפוך את ישו ידוע ליהודים בכל העולם" נכתב באחת הכתבות בחוברת "תחת הכותרת 'לרעך' נתנו אהבה למכורים לסמים, אחרים ניקו עבור אימהות או ארגוני ספורט שונים. קבוצה אחרת התמקדה בדוברי רוסית, והייתה עוד אחת שהתעסקה עם עיתונאים ודוברי אנגלית …כל הזמן (של הפרויקט) היה תמיד מוקד לשיחה שיכולה להעלות את השאלה מי הוא ישו…זה היה מאתגר מצד אחד להיות בן זוג לשיחה הפתוחה עם אנשים מזדמנים בפארק, בבית הקפה או במקום בו מכרנו קרמיקה וצעצועי ילדים. יחד עם זאת זה היה עידוד לגלות כי התפילה כי אלוהים יוביל אותנו לאנשים פתוחים וסקרנים לדבר עליו (ישו) …השראה להיות מודע לשיחה טובה ופתוחה על אמונה, אלוהים וישו ולדבר כאשר נוצרת הזדמנות. ואז נזכרתי כי למשימה (המיסיונרית) יש כל כך הרבה פרצופים… זה יכול להיות (באמצעות) ניקיון לאם חד הורית או לתת ארוחה חמה לנזקקת".

במקביל ביד לאחים מצביעים על סרטון מיסיונרי שנועד לתורמים נוצרים אוונגליסטים בו הזמינו אנשי כת 'היהודים המשיחיים' נוצרים מרחבי העולם לפעול להמרת דתם של יהודים בארץ, במסגרת 'לרעך'. "חברים נוצריים הצטרפו לבירת ישראל בירושלים לחלוק עם העם היהודי את הבשורה הנוצרית" אומרים בכירי הכת המיסיונרית בסרטון. "אנו עובדים בגנים ובפארקים לאומיים, בבתים פרטיים, במרפאות, במקלטים לבעלי חיים ובבתים ישנים. הנוצרים מחו"ל שהתנדבו אצלנו פעלו ללא שום בעיה עם העם היהודי בירושלים. האם לא תשקלו להצטרף אלינו?".

ביד לאחים אומרים:" נדהמנו לראות ש'אחים לנשק' משתף פעולה עם ארגון הטפה נוצרי שמגיע לחיילים ולאזרחים שפונו מבתיהם במסווה של עזרה הומניטרית. מניסיון העבר אנו בטוחים כי גם הפעם המיסיונרים מנצלים מצוקות כדי לקדם את האינטרסים שלהם".

עוד אומרים בארגון "פעילות מיסיונרית אסורה בצבא לחלוטין ובעת כהונתו כשר הבטחון, רוה"מ לשעבר יצחק רבין ז"ל הדיח קצין שהטיף לנצרות. אנו מקווים כי נוכח העובדות שהצגנו יחליט הרמטכ"ל להפסיק את פעילות הארגונים המיסיונרים בצבא. אנו מצפים גם מ'אחים לנשק' להפסיק את שיתוף הפעולה בין הארגונים באופן מידי".

ארגזי המזון שחולקו

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל