אנשי יד לאחים בלמו פעילות מיסיונרית בהודו

07/10/2005

במוקד החירום של האגף למאבק במיסיון בארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב כל השנים בחזית המאבק במיסיון, התקבלה לפני שבועות אחדים פנייה מיוחדת ובלתי שגרתית. על הקו היה הרב ברוך שנהב, אברך חסידי המרכז פעילות מאומצת לקירוב המטיילים הישראלים השוהים באזור לאבינו שבשמים. בפי הרב היה דיווח מלא ומדאיג אודות פעילות מיסיונרית עיקשת ששמה לה למטרה להיטמע בקרב המטיילים הישראלים ולחולל שמות בנפשותיהם. כשקריאת 'הצילו' בקולו, הסתיימה השיחה עם הרב.

מהדיווח עלה כי המיסיונרים, אשר פעילותם במקום רוכזה בידי רב-מיסיונרים רע מעללים ששוגר לשם כך במיוחד מישראל להרי האימלאיה, עלו בדרגה אחת נוספת והחלו לפתוח 'בית קפה' הפועל למעשה כמסעדת חינם לטובת המוני הצעירים הישראלים הפוקדים את המקום ואגב כך נחשפים להטפה מיסיונרית בדמות ספרים ועלונים חינם לכל דורש. מדובר, הדגיש הרב שנהב, בצעירים ישראלים שמצויים בשלב משמעותי בחייהם של חיפוש אחר זהות עצמית. הללו חשופים לגמרי לכל הכיוונים ובתור שכאלו הם פוטנציאליים ביותר להיסחף אחר כל רוח חדשה.

לנוכח היקף הפעילות המיסיונרית עליה דיווח הרב שנהב, כינס יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, דיון מיוחד של ראשי האגף למאבק במיסיון על מנת לטכס עצה. בתום האיסיפה שנמשכה כמה שעות הוחלט על פעילות מיוחדת על מנת להביא לבלימת ההתפשטות המיסיונרית בעודה באיבה. במסגרת ההכנות לפעולה, נלמדו 'שיעורי הבית' הנדרשים, זוהו נקודות התורפה והיו מוכנים לחלוטין למשימה הגורלית שהוטלה עליהם.

פעלנו בכמה מישורים, סיפר השבוע אחד הפעילים. הדבר הראשון שעשינו נועד לפתח את המודעות של הציבור הרחב. שכולם יידעו עם מי יש להם עסק. פיזרנו בכל הריכוזים של המטיילים הישראלים כרוזים שבהם הופיעה תמונתו של המיסיונר לצד מסר קצר ותכליתי לפיו המיסיונר שבתמונה אינו אלא אדם הרוצה בהכחדת העם היהודי וכי כל מטרתו אינה אלא להעביר יהודים על דתם. שמרו מרחק ממנו, קראו הכרוזים".

תחילה לא אמרו המיסיונרים נואש. תגובתם הייתה בעורמה. בתפילת ליל שבת, יומיים בלבד לאחר פרסום הכרוזים, הם הופיעו בבית הכנסת שמפעיל במקום הרב שנהב. לנוכח זהותם החשודה, מיהרו אנשי הרב לברר מי הם האורחים הבלתי קרואים שהופיעו בבית הכנסת במבע תמים למדי. עד מהרה התברר כי הללו אינם אלא פעילי המיסיון המבקשים לעשות לעצמם רהבליטציה בעצם הופעתם כמתפללים מן המניין. השלושה גורשו מיידית מבית הכנסת.

לא חלפו אלא ימים אחדים והפעילות המאומצת נתנה את אותותיה. מסעדת החינם שהקימו המיסיונרים שהייתה מוקד משיכה להמוני ישראלים הפכה ריקה מאדם. שבוע לאחר תחילת הפעילות של יד לאחים, נאלצו המיסיונרים לפרק את המסעדה ולעזוב בתחושה מרה את המקום.

יו"ר יד לאחים אישר השבוע את הדברים ומסר כי בעקבות התפתחות זו, יתקיים בקרוב כינוס מיוחד בו יטלו חלק נציגי כל הארגונים המקיימים פעילות של קירוב בהודו ובארצות המזרח. בכינוס יימסרו עלוני הסברה שאותו יוכלו הפעילים לחלק לאנשיהם כחומר מנע בטרם ההיחשפות למיסיון וכן יילמדו הדרכים לאיתור פעילות מיסיונרית ולבלימתה המיידית.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל