אפשר לקבל עוד "אחותי"?

01/01/2014

'אחותי' הוא שמו של הירחון היוצא לאור מטעם מחלקת המשך הקשר באגף להצלה מטמיעה של ארגון הפעילים יד לאחים. פעילות המחלקה אחראיות על שמירת הקשר האישי וההדוק עם כל אחת מהניצולות שחולצו מכפרים ערביים והחלו בחיים חדשים. במסגרת פעילות המחלקה, החל השנה להופיע ירחון חדש, שעד כה הופיע בשתי מהדורות, בחודשים כסלו וטבת, המיועד כל כולו לבנות ונשים הדרושות לחיזוק, העצמה אישית והכוונה נכונה לדרך המלך.

הירחון ערוך ומוגש בטוב טעם ונערך בידי העובדות הסוציאליות של יד לאחים, שצברו ניסיון וידע רב לקלוע היטב לנפשן הצמאה של הניצולות ולזרוע בהן עוגנים של אמונה וביטחון. הירחון נפתח באיגרת אישית של יו"ר יד לאחים, הרב ישראל ליפשיץ וגולת הכותרת שלו היא סיפור אישי שנחשף לראשונה עם כל פרטיו ופרטי פרטיו, אותו חוותה ניצולה שהצליחה לא רק להיחלץ בידי המלאכים הטובים של יד לאחים אלא לקום על הרגליים ולפתוח בחיים חדשים על כל המשתמע מהם. עוד בירחון: אחות קטנה – מדור לשאלות ותשובות עם עובדת סוציאלית בכירה; ילדות שנייה – מדור להנחיית הורים מאת שרי, המכונה בפי הניצולות "האמא של יד לאחים"; תורת אימך – מדור להעשרה תורנית מאת הרבנית יונה נוסבכר; מדורי מתכונים, טיפים, סטיילינג ועוד.

היישר ללב הניצולות.
מהדורות כסלו וטבת של ירחון 'אחותי' לניצולות יד לאחים

בימים אלו, לקראת חודש שבט, מציפות את משרדי יד לאחים פניות מצד ניצולות רבות המבקשות לוודא כי הגיליון הבא יופיע ויישלח אליהן. "אני מוצאת את עצמי קוראת בו שוב ושוב, ולא מניחה אותו מהידיים, עד שאני מסיימת את כולו", כתבה אחת הניצולות ליד לאחים. ניצולות נוספות סיפרו כי הכתבה שהופיעה בגיליון האחרון, "לחם עבודה", שהגישה כלים מקצועיים להשתלבות בעבודה גרמה להן להעז בפעם הראשונה מאז הטראומה שחוו להתייצב בראיון עבודה ולנסות ברצינות להביא מטה לחם להן ולילדיהן הניצולים.

דבר הופעת הירחון המוצלח, בפורמט הדור ומושקע ובתכיפות קבועה, עשה לו כנפיים מעבר למשפחת הניצולות של יד לאחים ושורה ארוכה של תיכונים ואולפנות לבנות פנו אל משרדי הארגון וביקשו לקבל את העלונים, להפצה בקרב התלמידות הבוגרות. "גיליתי", סיפרה אחת המנהלות החינוכיות, "שהחומר הכתוב, בצורה מקצועית, קולחת ושווה לכל נפש, עוזר לנו מאוד יותר משיחות שכנוע והרצאות בתחום הרגיש והכואב הזה".

מיד לאחים נמסר כי הירחון ממשיך בע"ה להופיע, מדי חודש, וכי "פעילות ההסברה היא לא פחות חשובה וקריטית מפעילות ההצלה והחילוץ הפיזית – והיא הערובה האמיתית להצלתן של בנות ישראל והעמדת דורות העתיד של העם היהודי בסייעתא דשמיא".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל