בדיון סוער בוועדת הכספים הוחלט כי כת מיסיון לא תהיה זכאית זמנית להטבות מס במקרקעין

12/12/2021
תמונת אילוסטרציה

ועדת הכספים של הכנסת החליטה לאחר מאבק עיקש שניהלו חבריה, הרב משה גפני מיהדות התורה והרב ינון אזולאי מש"ס, שלא לאשר בינתיים לכת "עדי השם" את סעיף 61 המקנה הטבות מס במקרקעין. ההחלטה הגיעה בעקבות עדויות ברורות על פעילות המנוגדת לחוק של הכת בהטיפה לקטינים, שנחשפו בדיון. ההחלטה הסופית בנושא אמורה להתקבל בקרוב.

במהלך הדיון, ברגעים של חרפה, ניסו נציגת משרד המשפטים ונציגת מס הכנסה לאשר את הסעיף המיוחד לטובת הכת למרות ההוכחות הברורות שהוצגו על פעילותה האסורה. לדברי הנציגות, משרדי הממשלה שהן מייצגות פנו לכת וביקשו ממנה להסיר תוכן שפונה לצעירים מתחת לגיל 18 ומטיף להם להמרת דת, וכיוון שהמיסיונרים הסכימו להסירם אין כל מניעה לאשר להם את ההטבה.

הרב גפני הזדעזע למשמע הדברים, תקף את השתיים ואמר כי לא ייתכן שהמיסיונרים שביצעו במכוון וביודעין הטפה לקטינים, בניגוד לסעיף 368א' לחוק העונשין ייפטרו מן הדין, כיוון שיפסיקו לדבריהם להטיף מכאן ולהבא. "זה בדיוק כפי שנזכה גנב במשפט כיוון שהבטיח שיפסיק לגנוב, בעוד הוא אמור לקבל עונש על העבירה שכבר עבר" טען.

הרב אזולאי מצידו אמר כי למרות שהכת נענתה לפניה והסירה חלק מהפרסומים הפונים לקטינים, הרי שחומרים חדשים הנמצאים בידיו מראים ברורות כי היא משקרת וממשיכה גם בימים אלו להטיף לצעירים בפניה ישירה אליהם, ומשכך על הכנסת להסיר אותה מיידית מרשימת העמותות הזכאיות להטבה.

ביד לאחים שעוקב מקרוב אחר הנושא ושהעביר לועדה כמה הוכחות חותכות על הפעילות המיסיונרית אומרים כי הם מקווים שבג"צ לא יהפוך את ההחלטה על פיה כפי שכבר עשה לפני כחצי שנה. כזכור, בשנה שעברה הצליח הרב גפני, ביושבו כיו"ר הוועדה לתרום לצידו את כל החברים בה, כולל מ'יש עתיד', 'ישראל ביתנו' והערבים, כדי לשלול מהמיסיונרים את סעיף 46 אולם בג"צ, בהחלטה שערורייתית, ביטל את ההחלטה. ביד לאחים שבחו את החכי"ם על עמידה בגאון למען קודשי ישראל.

עוד אומרים בארגון: "לא ייתכן שהמיסיונרים שפועלים ללא ליאות להמרת דת יזכו להטבות מס בשווי מיליוני שקלים על חשבון משלם המיסים".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל