בהשתדלות ארגון יד לאחים הסמל הנוצרי כוסה ויוסר מאתר 'עין קשתות' ברמת הגולן

28/07/2022
הסמל הנוצרי כוסה, אתר 'עין קשתות' ברמת הגולן

ברוך שעקר עבודה זרה מארצנו: אנדרטה חדשה וגדולת-מימדים הוצבה לפני מספר ימים באתר המורשת הלאומית 'עין קשתות' שברמת הגולן. האנדרטה התמימה לכאורה, המשלבת מוטיבים יהודיים, הוצבה בידי הארגון 'קורט לנדרי', בשיתוף 'מועצה אזורית גולן'. אך מסתבר שהעניין אינו פשוט כל כך: קורט לנדרי הוא כומר נוצרי, חבר בכת אוונגליסטית. הפסל אותו הציב הציג, לצד סמלים יהודיים מובהקים, גם את סמלה של ה"יהדות" המשיחית, לצד ציטוט ממקורות הנצרות, שמשמעותו הצטרפותם של היהודים ל'אמונה' הטמאה. האנדרטה נועדה לסמל, כביכול, אחווה בין-דתית, 'אחווה' שמשמעותה המעשית המרת דת.

בארגון יד לאחים פנו מיד אל המועצה האזורית, והסבו את תשומת ליבם לחומרת המעשה. לפניה זו הצטרפו רבנים וכן אישי ציבור מכל גווני הקשת, שמחו על הצבתו של סמל מסיונרי מובהק באדמת הארץ בעיצומם של ימי בין המצרים. "לא ייתכן שסמלם של עובדי עבודה זרה יתנוסס באתר מורשת לאומית", כתבו אנשים רבים, מימין ומשמאל". אמש (שני), נעתר ראש המועצה, חיים רוקח לפניות, והחליט על כיסוי האנדרטה לקראת הסרתה המוחלטת.

ביד לאחים ברכו על ההחלטה והסבירו כי "היהדות המשיחית" היא כת נוצרית-אוונגליסטית לכל דבר העוסקת בשילוב של מוטיבים נוצריים עם 'תרבות יהודית' כדי ליצור טשטוש ובלבול ולאפשר פעילות מסיונרית בארץ הקודש. "כיסוי והסרתו של הפסל הינם צעד נוסף במניעת הלגיטימציה הציבורית לפעילות המסיון, כחלק מהמערכה על מיגורה המוחלט מארץ ישראל ומעם ישראל".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל