בחור הישיבה שנפל לכת המיסיונרית חזר בתשובה ושרף את הסממן הנוצרי

30/05/2024

בחור ישיבה כבן 18, בן למשפחה חרדית מחיפה שנפל לציפורני המיסיון, חזר לאחרונה בתשובה שלימה בזכות פעילות נמרצת של אנשי התיאולוגיה ב'מחלקה למאבק במיסיון' ביד לאחים.

תחילתו של הסיפור לפני כמה שנים כאשר אביו נפטר בתאונה ואמו שהתקשתה לנהל את הבית התמוטטה נפשית. לפני כשנה, אחרי שאחיו הגדולים התחתנו והוא נותר לבדו בבית עם אמו הרצוצה, פגש הבחור מיסיונר נוצרי שעבר להתגורר בבניין סמוך ובין השניים נוצר קשר ידידותי. המיסיונר שחזותו החיצונית לא העידה על אופיו קלט מיד את מצוקתו ואחרי שרכש את אמונו והרעיף עליו מתנות החל להטיף לו באופן קבוע.

למרבה הצער, בעקבות העובדה שנותר כמעט בודד בעולם, הצליח המיסיונר למצוא נתיבות לליבו של הצעיר ואחרי כמה חודשים הוא החל להשתתף בהרצאות בכנסיה מיסיונרית בעיר ואף שקל להיות מוטבל לנצרות.

תחילה הסתיר הבחור את אמונתו החדשה מאחיו אבל אחרי תקופה של שטיפת מוח התקשה להתאפק והחל להטיף להם. האחים המבוהלים מיהרו לפנות למוקד החירום של המחלקה למאבק במיסיון ביד לאחים וביקשו את עזרתם הדחופה ואכן, כבר למחרת היום נקבעה פגישה בין הבחור לבין אנשי התיאולוגיה של הארגון. בפגישה הודה הצעיר כי אכן החל להאמין בנצרות ושטח את טענותיו. אנשי התיאולוגיה ישבו אתו משך 3 שעות עד שהפריכו אחת לאחת את כל טענותיו והעמידו אותו על טעותו.

בשבועות שאחר כך נפגש הבחור שוב כמה פעמים עם אנשי התיאולוגיה, כשבפיו טענות וסילופים נוספים ששתלו בפיו המיסיונרים, אך גם אלו הופרכו אחת לאחת.

אחרי שלשה שבועות הודיע הלה כי הוא עוזב לגמרי את הנצרות ושב בתשובה שלימה. השבוע, בשעת לפנות בוקר, קיבל אחד מעובדי יד לאחים שעמד עמו בקשר הודעה מפתיעה. בהודעה כתב בחור הישיבה כי הוא יצא לטיול של כמה ימים בטבע לפני שהוא פותח בדף החדש, ובמסגרת 'על האש' שערך לעצמו זרק למדורה את הצלב שהיה מונח בכיסו – כאקט רשמי של סיום הפרק העגום בחייו.

ביד לאחים אומרים "אנו שמחים על עוד נשמה אובדת שהחזרנו הביתה. בימים אלו, עו"ס של יד לאחים מלווה את המקרה כדי להעניק לבחור סיוע ותמיכה נפשיים בתקופה הלא פשוטה שעוברת עליו".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל