בית המשפט זיכה את פעיל יד לאחים מכל אשמה

בית משפט השלום בבאר שבע זיכה בבוקר יום חמישי שעבר מכל אשמה את פעיל יד לאחים בערד, בעקבות תביעה קנטרנית שהגיש נגדו המיסיונר הנודע לשמצה אדי בקפורד, בגין הוצאת שם רע ולשון הרע.

הדיון בעניינה של התביעה התקיים בחודשים האחרונים בבית המשפט, כאשר לפני כמה חודשים הודיע עורך דינו של המיסיונר כי הוא פורש מייצוגו. בעקבות זאת, הודיע בית המשפט על דחיית הדיון, כאשר במהלך זה תינתן הזדמנות לתובע להשיג לעצמו פרקליט. התביעה עצמה התבססה על כך שתודות לפעילותם הנמרצת של פעילי יד לאחים, וחשיפת המוקדים שמפעילים המיסיונרים בערד, בראשות בקפורד, כמוקד חלוקת המזון לנזקקים ומרכז השחמט שהקימו בעיר – הם נתקלים בגנאי ובבוז מצד העוברים ושבים לנוכח זהותם המפוקפקת וקלונם שנחשף, דבר שהביא אותם להגשת תביעה בגין הוצאת לשון הרע.

כזכור, בקפורד היה זה שהתנפל בשעתו על רבה הראשי של ערד, הרה"ג רבי בן ציון ליפסקר זצ"ל, בעת שחלף לפי תומו מאחורי השוק העירוני, לא הרחק מהמוקד תמים המראה שהקימו במקום המיסיונרים. לנגד עיניהם הקרועות מתדהמה של כל העוברים והשבים ששהו באותה שעה ברחוב, התנפל המיסיונר על הרב והדפו בברוטליות. היה זה בעת שהמיסיונרים היו בעיצומה של חלוקת חומר מיסיונרי, לנוכח חששם כי הרב מתכוון להזהיר את הקהל מליטול את החומר ההרסני והמפוקפק.

בעבר חשף יד לאחים בבית משפט בבאר שבע סרט וידיאו מצמרר בו נראה בקפורד מכה בברוטליות חסרת מעצורים את אחד הפעילים של יד לאחים. אז מיהר המיסיונר המכה להימלט מהמקום אך עד מהרה נעצר בידי כוחות המשטרה והובא לפני שופט. בית המשפט הטיל עליו בשעתו צו הרחקה ואסר עליו להיכנס לערד למשך 45 יום.

למרות עברו הפלילי המפוקפק, לא היסס בקפורד להגיש תביעה לבית המשפט על הפעיל שלדבריו הכפישו ופרסם עליו לשון הרע. עו"ד משה מורגנשטרן, מהצוות המשפטי של יד לאחים, שניהל את מסכת ההגנה, מספר כי "בדיון הראשון ביקש השופט להגיע לפשרה לפיה אנשי יד לאחים לא יתקרבו למרכזי המיסיון. בתגובה, השבתי בשם יד לאחים כי זכותנו החוקית וחובתנו ההלכתית היא לעמוד ולמחות. השופט הגיב באומרו כי עמדת ההלכה אינה רלוונטית אולם גם הוא נוכח לראות כי אין מבחינת מרשי, ארגון יד לאחים, כל מקום לפשרה עם המיסיון כמו עם גרורותיו".

לדיון שהתקיים, כאמור, בבוקר יום חמישי האחרון התייצב התובע – אדי בקפורד ללא עו"ד מצדו. כשנשאל על כך בקפורד על ידי בית המשפט נענה ואמר "אף עורך דין לא מוכן לייצג אותי". השופט תמה בתגובה: "יש בארץ חמישים אלף איש עורכי דין, לא מצאת עורך דין אחד מהם שיהיה נכון לייצג אותך!?"

מסתבר כי בקפורד לא הצליח למצוא, ולו עו"ד אחד שיהיה מוכן לייצג אותו במשפט, נוכח מסכת ראיות חותכות שהיו בידי עו"ד משה מורגנשטרן – בא כוח יד לאחים, הקושרות את בקפורד ישירות לפעילות מיסיונרית מובהקת.

בית המשפט שהתרשם כי אין כל סיכוי לתביעה של בקפורד, פנה אליו בהצעה בשלב מוקדם זה למשוך את תביעתו. בקפורד שהבין נכונה כי אין ממש בדבריו, הודיע מיידית כי הוא נענה להצעת בית המשפט. בתום הדיון הודיע בית המשפט כי משמעותה של משיכת התביעה הינה חוסר האפשרות של בקפורד להגיש תביעה נוספת כנגד הנתבע.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, אמר השבוע כי "זוהי התביעה השלישית בתקופה האחרונה, שבה ארגון יד לאחים מנצח את המיסיונרים. הדבר מוכיח כי גם במישורים משפטיים, כמו גם במישורי הסברה ובכל דרך לגיטימית אחרת יקוים בהם 'כל כלי יוצר עליך לא יוצלח'. אין ספק", הטעים הגרש"ב ליפשיץ, "כי אילו היו משכילים כל הכוחות לחבור יחד לתיקון חוק המיסיון, ניתן היה למנף את הצרת צעדי המיסיון בקנה מידה רחב וכלל ארצי".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל