במבצע מורכב, דרך מדינה שלישית: מצות, תפילין ומזוזות שוגרו ע"י יד לאחים ליהודי במדינת אויב

12/02/2020
מארז תשמישי הקדושה שנשלחו למדינת האויב

"מחלקת שורשים" של יד לאחים הולכת וצוברת תאוצה כל העת. עוד ועוד פניות מיהודים הנמצאים במדינות ערב מגיעות למחלקה ושיעורים וירטואליים חדשים נפתחים כל העת. המחלקה שנפתחה לפני כשנה שמה לה למטרה להגיע לכל יהודי ויהודייה שמכורח הנסיבות מתגוררים במדינות ערביות ומוסלמיות, כדור שני, שלישי, או רביעי לנישואי התבוללות, ולעזור להם לשוב ליהדותם. הפעילות מול אותם יהודים מתנהלת במגוון דרכים, וזאת רק לאחר שעובדת יהדותם אושרה על ידי שורת מומחים שמלווים את יד לאחים מבחינה בירוקרטית והלכתית. בין היתר, כפי שפורסם בעבר, מטפלת המחלקה ביהודים המתגוררים בלוב, תימן, ירדן, עיראק, מצרים ולבנון.

במחלקה התרגשו השבוע כאשר יהודי בשנות ה-40 לחייו שהקשר אתו מתקיים מזה מספר חודשים, בעיקר באמצעות לימוד תורה בחברותא והשתתפותו בשיעורי תורה וירטואליים, החליט לעשות צעדים מעשיים כדי לשוב ליהדותו, ובמסגרת זו ביקש לקבל לידיו תשמישי קדושה.

מדובר באדם אמיד שבינתיים לא מתכוון לעזוב את המדינה בה הוא מתגורר, ומכאן עלה הצורך לשגר אליו את חפצי הקדושה כדי שיוכל לנהל את חייו מכאן ואילך כיהודי כשר.

אפיזודה מעניינת נוספת בסיפור הזה, היא עובדת נישואיו של אותו יהודי ליהודייה מקומית שמשפחתה הסתירה את זהותה מסביבתה, ולזוג שני ילדים. הדבר היחיד שידעו בני הזוג עוד מילדותם, היה שהם יהודים ועליהם להתחתן רק עם בני עמם. "חוץ מהרצון הגדול שלי לקיים מצוות, אני רוצה לחנך את ילדי בבית שמתנהל לפי התורה. גם אם זה קשה ודורש משחק של חיים כפולים, חשוב לי שיגדלו כיהודים" כתב האיש לפעיל יד לאחים עימו הוא עומד בקשר, בשפה הערבית כמובן, כשקיבל את ההודעה על יציאת המשלוח לדרכו.

כיוון שבאותה מדינת אויב נעשו כמה זעזועים בחודשים האחרונים, הכוללים הפגנות ואי-סדר ברחובות, לצד אי וודאות באשר לעתידה, ביקש אותו יהודי לשלוח אליו כמה שיותר תשמישי קדושה במשלוח אחד. לדבריו "אין לדעת מה ילד יום, וכדאי שאקבל הכול יחד. אם המשלוחים יחולקו לכמה, ייתכן שהמצב הסוער יביא לכך שחלקם לעולם לא יגיע אלי". משכך, נארזו ונשלחו עבורו השבוע תפילין, מזוזות, כיפה, טלית גדול, חמשה חומשי תורה, סידור תפילה, ספר התניא ו… שופר.

הפריטים שוגרו למדינה באירופה שם הם יקלטו על ידי פעיל של יד לאחים. כיון שלאותה מדינה יש קשרים דיפלומטיים וקשרי מסחר עם אותה מדינת אויב, הם ישוגרו ממנה אל יעדם הסופי, כשאל המארז יצורפו באותה מדינה שני קילוגרמים של מצות מהודרות עבודת יד. "נוכח התנודות באותה מדינה, החלטנו לצרף את המצות כבר עכשיו ולא להמתין למשלוח המצות ליהודים בשאר המדינות שיצא בחודש הבא" אומרים ביד לאחים.

פעיל יד לאחים מסביר בערבית על מהותם של תשמישי הקדושה

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל