במהלך השבת: יד לאחים מנע טקס הטבלה המוני של יהודים לנצרות בכנרת

04/08/2019
שמעון אברג'ל, רכז השטח של יד לאחים נערך ביום שישי להקדים את פני הרעה

מידע פנימי שהגיע לאנשי המחלקה למאבק במיסיון ביד לאחים ביום חמישי האחרון, גילה כי קבוצה גדולה ובתוכה יהודים רבים, אמורה להיות מוטבלת לנצרות במהלך השבת האחרונה, בים הכנרת.

המיסיונרים מ"כנסיית החיים" בתל-אביב, הפועלת בעיקר עם ציבור דובר הרוסית, יצאו מנקודת הנחה כי אנשי יד לאחים לא יוכלו לבלום את ההטבלה ביום השבת, כיוון שלא יהיה באפשרותם לנוע בעקבות השיירה ולהזהיר את משתתפיה.
אלא שביד לאחים לא אמרו נואש. 15 תלמידים מישיבת 'מעלה אליהו' בתל-אביב נענו לבקשת מנהל סניף תל-אביב של יד לאחים והסכימו בו במקום להתגייס ולעזור במניעת ההטבלה.

בשעה 9:00 בבוקר, עת התאספו עשרות היהודים בפתח הכנסייה, כדי להצטרף למיסיונרים בדרכם לטבריה, קיבלו תלמידי הישיבה את פניהם עם פליירים שהוכנו מבעוד מועד, כשהם לבושים בחולצות עליהן הודפס בצורה ברורה בעברית וברוסית: "יהודי, עצור! הנצרות הזו לא בשבילנו!" ותוך שהם פותחים בשיחות שכנוע אחד על אחד עם הנוכחים.

כמה מהיהודים שהתאספו במקום שנחשפו למסר הישיר והברור של יד לאחים והבינו את חומרת הדברים, הביעו בפומבי את אי-הנוחות שהם חשים בה. דבריהם גרמו למיסיונרים לרתוח ולצעוק על הפעילים ובמקום התחוללה מהומה. אזרחים שעברו במקום שנחשפו למתרחש, עמדו לימין אנשי יד לאחים וקראו לאותם יהודים שלא לעשות את המעשה הנמהר.

בסופו של דבר יצאו רק חלק מהנוכחים לדרך בשיירת כלי רכב פרטיים, אולם שעה קלה לאחר מכן, כשהמיסיונרים קיבלו טלפונים בהולים מאתר ההטבלה, בו נאמר כי פעילי יד לאחים ששבתו במיוחד באזור הכנרת, ממתינים להם גם שם, הם סבו על עקבותיהם והנוכחים התפזרו לבתיהם. המידע על המפנה שהתרחש בדרך, הגיע ליד לאחים לאחר השבת מגורם פנימי מוסמך בכנסייה המיסיונרית.

ביד לאחים ציינו בסיפוק כי הפעילות הזריזה לצד המסר החד והכנת הפעילים והמתנדבים מבעוד מועד, הצליחו למנוע את מסע השמד. "מסע השמד הזה היה אמור לצאת לאור אחרי כמה שנים שבהם לא נעשתה הטבלה גדולה שכזו. נמשיך לעמוד על משמרתנו מול הכנסייה הזו ומול יתר הכנסיות המיסיונריות בארץ. נגיע לכל אותם יהודים שהיו אמורים להיות מוטבלים לנצרות, נראה להם את השקר המיסיונרי ונציג בפניהם את היהדות שמנסים לקחת מהם בכוח השקר תוך ניצול של בורות ומצוקות".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל