במפגש הוקרה של מתנדבות פרויקט 'קשר איתן' של יד לאחים: "האם והבת הזו התארחו בביתי שבועיים שלמים מיד לאחר חילוצן; מרגש לראותן מחוזקות כל כך"

13/08/2013

בערבו של ראש חודש אלול נרשמה הפוגה בפעילות הרוחשת במעון החם שהקים יד לאחים בפרברי ירושלים. עשרות הנשים המתנדבות בפרויקט 'קשר איתן' הפועלות בקרב הניצולות שחולצו מכפרים ערביים, מארחות אותן בביתן ומנהלות קשר הדוק, התכנסו לערב הוקרה מיוחד ומרגש.

עשרות הנשים ישבו סביב שולחנות חגיגיים וערוכים ונהנו מתוכנית עשירה. את הערב פתחה רכזת הפרויקט, הגב' מ' איצקוביץ, שהודתה לנשים היקרות שמתנדבות ומעניקות מזמנן וממרצן ועוזרות לפעילות של יד לאחים.
בהמשך הערב נערכה סדנה בהנחיית עובדת סוציאלית בכירה העובדת כמנחת העובדות הסוציאליות של יד לאחים. היא פתחה במשל המתאר כיצד למרות כל הקשיים שעברו הניצולות בחייהן, יכולה שיחה אחת אמפתית לתת להעניק להן כוחות שיאפשרו להן לחולל את השינוי ולבחור בדרך הנכונה. בהמשך הציגה כל מתנדבת את עצמה, כיצד הגיעה להתנדבות ביד לאחים, מהו המקרה המרגש ביותר שבו טיפלה ומה ההתנדבות תורמת לה.
הסבב היה מרתק. הנשים האזינו בשקיקה זו לזו, הזדהו עם תחושת השליחות העצומה שבהתנדבות ובד בבד חוו יחד את הקושי הכרוך בליווי סיפורים אנושיים קשים כל כך.

לאחר הסבב הגיע הרגע המרגש בו הוקרן בפעם הראשונה סרט על שבת החיזוק האחרונה שערך יד לאחים לניצולות. שקט השתרר בסלון הבית החם. כולן הביטו מרותקות. כל אחת קלטה והפנימה לפתע, בצורה חיה ומוחשית, כי היא מכירה רק משפחה אחת בלבד וכי יש כל כך הרבה ניצולות וילדים. המתנדבות נדהמו מההשקעה הרבה של יד לאחים בניצולות.

ברגע השיא בו נראו הנשים מדליקות נרות בערב שבת, זלגו דמעות מעיני המשתתפות. אחת מהן זיהתה ניצולה ובתה שהתארחו אצלה במשך שבועיים, מיד לאחר שחולצו. היא לא יכלה להירגע מהתרגשותה לראותן יחד, רגועות וחבוקות, מדליקות נרות שבת. "האם והבת הזו התארחו בביתי שבועיים שלמים מיד לאחר חילוצן", קראה בהתרגשות. "מרגש לראותן מחוזקות כל כך, תוך זמן לא ארוך", אמרה. מתנדבות נוספות התרגשו אף הן לזהות בסרט את הניצולות עימן היו בקשר.

לאחר הקרנת הסרט, הופיעה בפני המתנדבות הרבנית מרים ליפשיץ, רעייתו של הרה"ג רבי שלום דובער ליפשיץ זצ"ל, יו"ר יד לאחים, והודתה להן מקרב לב. "בזכותכן, אנו עדים לשינוי מהותי ומבורך אצל הניצולות, בפעילות הנפלאה שלכן, אתן מכניסות אור, ערכים, חום ותקווה לתוך הבור השחור בו שהו הניצולות. זה היה בור שחור כל כך עד שהן שכחו שיש אור בחוץ. והנה הן רואות שמתייחסים אליהן באהבה, דואגים להן, מתקשרים ומארחים אותן. זה יוצר את השינוי ומסלק את החושך הגדול", אמרה ברגש.

כתום האירוע המרגש, לא לפני שקיבלו שי מיוחד שביטא את הכרת הטוב של יד לאחים כלפי כל אחת מהן, ביקשו המתנדבות להיפגש לעיתים קרובות יותר על מנת לקבל כוח וחיזוק זו מזו להמשך התנדבות הקודש.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל