בנר שישי של חנוכה, יד לאחים ארגן יום כיף לניצולות מכפרים ערביים וילדיהן

28/12/2011
יו"ר הארגון הרב ישראל ליפשיץ בהדלקת נרות חנוכה עם ילדי הניצולות

כמיטב המסורת של יד לאחים, גם השנה לא שכחו פעילי הארגון את הניצולות מכפרים ערביים וילדיהן וארגנו עבורם יום כיף מלא בתוכן וחוויות. בין המשתתפים, היו נשים וילדים שרק לאחרונה זכו להיחלץ מכפרים ערביים ולחזור לעם ישראל ואחרות שחולצו זה מכבר, אך הארגון ממשיך לשמור איתן על קשר ולהוות עבורם משפחה חמה ותומכת.

משעות הבוקר אספו אוטובוסים והסעות את הנשים והילדים, מכל רחבי הארץ והביאו אותם למקום המפגש, "מאחורי הדבש" בכפר חב"ד. במשך קרוב לשעתיים נהנו האימהות וילדיהן מפעילות משותפת, לימודית ומהנה. בקרב המדריכות והעובדות של "מאחורי הדבש", היתה התרגשות רבה לראות מקרוב את הניצולות וילדיהן. הן הביעו את התרגשותן בפני הפעילים והתייחסו לאימהות ולילדים באופן לבבי במיוחד. בתום הפעילות, חילקו פעילי הארגון ארוחת צהריים קלה ואז החלה מסיבת החנוכה. יו"ר הארגון, הרב ישראל ליפשיץ הדליק את נרות החנוכה יחד עם הילדים ונשא דברים בפני הנשים.

רגעים של הנאה ב"מאחורי הדבש"

בראשית דבריו, הוא הזכיר את אביו, הרב שלום דובער ליפשיץ זצ"ל, אשר התייחס לניצולות ולילדיהן באהבת ישראל עצומה והדאגה להן היתה תמיד בראש מעיניו. הרב ליפשיץ הוסיף ואמר לנשים כי כמו נרות החנוכה, שהם בבחינת "מוסיף והולך" וכל יום אנו מדליקים עוד נר ולא מסתפקים בנרות היום הקודם, כך גם הן לא יסתפקו בהתקדמות שלהם עד כה ויוסיפו כל העת, בתמיכתם של פעילות הארגון, אור וקדושה לחייהן ולחיי ילדיהן.

לצלילי שירי החנוכה חולקו לכל המשתתפים סופגניות וממתקים והאוטובוסים החזירו אותם חזרה לביתם. ניצולות יד לאחים, יצרו קשרים חמים ביניהן, במהלך האירועים השונים שמפיק עבורן הארגון והפכו למשפחה של ממש. הן התרגשו לשמוע מפי הפעילים, שבעוד 3 שבועות בדיוק, יערוך יד לאחים עבורן ועבור ניצולות נוספות, סוף שבוע ייחודי בבית מלון בצפון הארץ, בהשקעה רבה מבחינת חומר ותוכן והן יזכו להיפגש שוב ולקבל כוחות זו מזו.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל