בעלות של חצי מיליון שקלים: קמחא דפסחא למאות ניצולות יד לאחים

200 נשים יהודיות שחזרו בשנה האחרונה לעם ישראל אחרי שניתקו את הקשר עם בני זוגן המוסלמים, יזכו לחגוג את הפסח הקרוב כהלכתו, בפעם הראשונה מזה שנים רבות. מדובר בנשים ששרדו מעגל חיים אלים והרסני בכפרים עויינים, כאשר הן עוברת מסכת ייסורים וסבל יומיומית עד לחילוצן בסיעתא דשמיא על ידי אנשי יד לאחים וחזרתן לחיק עם ישראל עם ילדיהן הרכים.

תקופת הקורונה שהכבידה על המצב הכלכלי בארץ לא פסחה מטבע הדברים גם על אותן נשים יהודיות, וחלק נכבד מהן לא הצליח בשל כך למצוא עבודה מכובדת כדי לפתוח בחיים חדשים. ביד לאחים לא עמדו כמובן מן הצד ונטלו על עצמם את הטיפול הכלכלי השוטף, שמטבע הדברים טומן בחובו עול כספי כבד יותר מאשר זה שכרוך בליווין הכלכלי בכל שנה.

כך למשל לרגל חג הפסח הוחלט בארגון לשלוח לכל אחת מאותן נשים 'קמחא דפסחא' בסכום גבוה מכל שנה, כשכל ניצולה קיבלה לביתה על ידי שליח מיוחד תלושים לקניית ביגוד ומזון בשווי של 1,000 שקלים, זאת לצד הגדה מפוארת, שלישיית מצות עבודת יד וכן מצרכי בסיס. וכאילו לא די בכך, עשרות נשים שחולצו בשנים קודמות על ידי הארגון והתקשו עתה לכלכל את בתיהן בגלל הקורונה, צורפו לרשימה וקיבלו גם הן את אותה 'קמחא דפסחא'.

ביד לאחים מציינים בסיפוק את החלוקה הנרחבת המסתכמת בעלות של קרוב לחצי מיליון שקלים ואומרים "חג הפסח המסמל עבור כולנו את יציאת עם ישראל מעבדות לחירות, מסמל עבור אותן נשים גיבורות וילדיהן את החירות הפרטית שלהן. את היציאה מהשבי ומהסבל אל החירות והגאולה, בגשם וברוח. עבור רוב הנשים זהו חג הפסח הראשון שהן חוגגות אחרי שנים רבות, ועבור הילדים כולם זהו חג הפסח הראשון אותו הם חוגגים אי-פעם. התגובות הנרגשות שהחלו לזרום אלינו, מסמלות עד כמה הליווי התמידי שלנו, שניתן להן גם הרבה אחרי שחולצו מהכפר, מעמיד אותן על רגליהן. ה'קמחא דפסחא' שחילקנו השנה הוא צעד נוסף בדרך הארוכה לשיקום אותן נשים, צעד שיעזור להן להתאקלם חזרה בעם ישראל, בדף החדש שפתחו בחייהן".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל