בעקבות הסכסוך בכת: המתייוונים חזרו בתשובה

זה קרה ביום אחד. למשרדי יד לאחים הגיעו שתי פניות, שונות ובלתי מתואמות של שני יהודים שנטמעו בכת מיסיונרית, שכל פרטיה מוכרים וידועים ליד לאחים. אחד משני הפונים סיפר כי הוא עצמו חבר בכת –הקוראת לעצמה בשקר, קהילה יהודית משיחית – שלושים שנה. חברו סיפר כי זה לו חמש שנים בכת. סדרת מאורעות שעוברת על הכת בימים אלו, גרמו לשניים לפנות מיוזמתם ליד לאחים ולבקש תשובות לשאלות שהחלו להציק להם והתעוררו במלוא עוצמתן וחדותן.

עד מהרה התברר כי הכת שבה הם חברים נקרעת בימים אלו לנוכח מחלוקת עזה שפרצה בין ראשיה. חילופי ההאשמות ההדדיים, ההכפשות שהחלו לצוץ בעקבותיהם והמונחים שעד כה היו זרים להם – גרמו לשני היהודים התועים הללו, מתייוונים בכל אורחותיהם, להרהר מחדש אודות הצעד המר והנמהר בו נקטו לפני שנים. כל אחד מהם, בלי לדבר או לשתף את חברו, החליט ליצור קשר עם הארגון הניצב בראש החץ נגד המיסיון באשר הוא ולקבל תשובות לשאלו שהחלו עד מהרה להופיע.

הווידוי שבפי כל אחד מהם היה מסעיר אם כי לא הפתיע כלל את אנשי יד לאחים. "פתאום", שח האחד, "התחלתי להבין שיש כאן מערכת משומנת של אנשים שעושים כסף ממסחר באנשים ובאמונותיהם". "האנשים הללו", הוסיף רעהו, "ממסחרים את מצוקותיהם של אנשים שמחפשים כיוון דרך". לאחר שהפרטים השטחיים הללו התבררו להם, הפציעה בפניהם האמת שעד כה הייתה נסתרת בתודעתם השדופה בשטיפת המוח המיסיונרית. "פתאום אני שם לב שאני אמנם קורא לעצמי יהודי-משיחי אבל אני בעצם נוצרי לכל דבר. אין כל הבדל ביני לבין הנוצרים המופיעים בפנינו" , אמר האחד בעוד האחר ידע להצביע על "סתירות לא מובנות בעליל בין התנ"ך לבין הברית החדשה".

בהנחיית יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, הפגישו אנשי יד לאחים את כל אחד מהשניים עם הרב בנימין קלוגר, איש האגף למאבק במיסיון ובכתות. הרב קלוגר הציג בפני השניים את סיפורו האישי כגר צדק ששימש בעברו ככומר מיסיונרי בצרפת. "הגעתי ליד לאחים לא מפני שחיפשתי משרה, אלא משום שאני עצמי הייתי מיסיונר ונחשפתי במו עיניי לסילופים קשים, למעשי מרמה מזעזעים ולניצול ציני ומחפיר", סיפר להם הרב קלוגר.

הדבר שהיה קשה להם מכול, מספר הרב קלוגר, היה לגלות כי ראשי הקהילות המיסיונריות מנהלים חיי פאר והוללות ומסתירים את האמת הזאת מפניהם. לנגד עיניהם הקרועות מתדהמה הציג בפניהם הרב קלוגר תצלום מנתונים רשמיים של המשכורות של ראשי המיסיון בארץ . לא פחות מכך הייתה תדהמתם עת גילו כי מסמך רשמי המעיד כי 'ראש הקהילה' שהציג עצמו כיהודי משיחי אינו אלא עובד מטעם כנסייה נוצרית בצפון הארץ בתפקיד מיסיונר. השניים גמרו אומר לנתק כל מגע עם המיסיון ובימים אלו הם עושים את צעדיהם הראשונים בשיבה לה', לעמו ולתורתו.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, הגיב על הדברים באומרו: "עצם מעשי המרמה והרהב של ראשי המיסיון ידועים לנו זה מכבר. אולם בעיצומו של חג החנוכה, ניתנה לנו הזדמנות מוחשית לראות בעינינו כי לא יידח ממנו נידח. גם יהודי שנשבה במיסיון וחבר בו במשך שנים רבות, יכול לשוב לדת אבותיו ואף פעם לא מאוחר", הטעים הגרש"ב ליפשיץ.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל