בעקבות סרטון יד לאחים בשפה הערבית: פניות מיהודים אובדים מכורדיסטאן, מצרים, ירדן, תימן, לוב ולבנון

10/09/2019

גל של עשרות פניות מגיע בשבועות האחרונים ל"אגף שורשים" של יד לאחים, בעקבות הסרטון המיוחד שהוציא הארגון בשפה הערבית בערב חג השבועות, שבו נראה הפייטן הבינלאומי בשפה הערבית זיו יחזקאל, המפורסם מאוד גם בעולם הערבי. בסרטון פונה יחזקאל בשפה הערבית לצופים ואומר להם בין היתר כי "מי שאמו או סבתו יהודיות, הוא עצמו יהודי" וכי "העם היהודי רוצה לקבל אתכם בחזרה בזרועות פתוחות".

כפי שפורסם בעבר, בעקבות פניות לא מעטות ממשפחות שיקיריהן התחתנו עם בני מיעוטים לפני שנים רבות, נשארו בכפרים הערביים וגידלו שם דור שני או שלישי, החליטה המחלקה להצלה מטמיעה של יד לאחים, להקים את "אגף שורשים" שיעסוק ביצירת קשר עם אותם יהודים אובדים, ויעזור להם לשוב ליהדותם. פעילות אגף זה נעשית כולה בשפה הערבית, שכן אותם יהודים נטמעו לגמרי בסביבתם הערבית ואינם דוברים שפה אחרת.

על האגף אחראי אמיר (שם ערבי בדוי) שמדבר בערבית שוטפת. בשנתיים האחרונות, מאז שהוקם האגף, מנתב אמיר את הפניות שמגיעות אליו, קובע שיעורים בחברותות עם אותם יהודים אובדים, ומאמת מול הרשויות את עובדת יהדותם. כיום מונה הקבוצה הזו לא פחות ממאה וחמישים יהודים שגילו מחדש את יהדותם.

הסרטון המיוחד שערך והפיץ יד לאחים ברשתות הערביות בארץ ובעולם תפס תאוצה והתפשט כאש בשדה קוצים, כשהוא זוכה לעשרות אלפי צפיות. בעקבות זאת הגיעו כאמור עשרות פניות מיהודים שאמותיהן וסבתותיהן נטמעו לחלוטין בעולם המוסלמי והם רוצים לדעת עוד על יהדותם. רוב הפניות הגיעו מערבים ישראלים או כאלו המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון, אבל היו כמה מהן שהגיעו ממדינות ערביות מובהקות, שחלקן אף מדינות אויב: מעיראק, מירדן, ממצרים, מלבנון, תימן וכן מלוב.

בימים אלו ממשיכים אנשי המחלקה למיין את פרטיהם המלאים של הפונים כדי להרכיב – בעזרת גורמים שונים – פסיפס מהנתונים שהגיעו ולבדוק האם אכן מדובר ביהודים. אלו מהם שיהדותם כבר הובררה הוכנסו לקבוצה הווירטואלית של האגף והם החלו בהליך של הכרת המסורת היהודית ולימוד התורה. לחלק מאותם מאה וחמישים יהודים שעשו כבר כברת דרך ראויה, אף החלו כבר להישלח תשמישי קדושה וספרים יהודיים.

ביד לאחים אומרים כי בעקבות ההצלחה, הם שוקדים בימים אלו על הוצאת סרטונים חדשים בתקווה להנגיש את היהדות הן ליהודים שכבר עומדים בקשר עם הארגון, והן כדי להגיע ליהודים חדשים.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל