בתום הסאגה: התינוק היהודי מצרפת שנולד בארץ בחשאי, נימול בירושלים

15/05/2019
הברית, השבוע

ביום ראשון השבוע, נערכה ברובע היהודי בירושלים ברית מילה מרגשת. מאחורי ברית המילה עומד סיפורה של ציפורה (שם בדוי), צעירה יהודייה מפרבר של פריז שנמלטה בעור שיניה מבן זוגה המוסלמי האכזר והמתעלל.

הזרז שהביא להימלטותה עם אמה ובנה הפעוט היו איומים ברצח שהגיעו מכיווניו של בן הזוג המוסלמי. "אם תעשי ברית לילד הזה או אם תיקחי אותו לבית הכנסת, כמו שעשית לילד הגדול שלנו – אהרוג אותך" הוא צווח עליה כשניסתה לגשש האם יסכים למול את בנם השני שאמור להיוולד.
ציפורה לא אמרה דבר, אבל יומיים לאחר מכן, היא הייתה ישובה על טיסת הבוקר של אל-על מפריז לתל אביב, כשבנה הפעוט ואמה יושבות לצדה. הן לקחו עמם מעט חפצים ומטלטלים ונטשו את צרפת לנצח.

עם הגיעה ארצה פנתה ציפורה ליד לאחים. היא זכרה את שם הארגון מהרצאה שהעבירו אנשיו בתיכון היהודי בו למדה. במחלקה הצרפתית של הארגון מיהרו להיפגש עמה ולשכן אותה עם אמה ובנה בדירת מסתור מיוחדת אי שם בארץ.

שבוע בלבד לאחר הגעתם ארצה ילדה ציפורה את בנה השני. כיוון שלא היה סיפק בידה להוציא אזרחות ושגם ביטוח מינימאלי לא היה ברשותה, דאג יד לאחים להסדיר את נושא התשלום מול המרכז הרפואי בו ילדה. נשות יד לאחים המסורות אף דאגו לה לחבילת לידה גדולה הכוללת ביגוד מלא, טיטולים ותמרוקים.

"ציפורה הייתה כל כך מרוגשת מהחיבור שלה מחדש לעם ישראל ולבקשתה ערכנו את הברית באולם בסמוך לכותל, בהשתתפות מניין פעילי יד לאחים ואברכים מקומיים " אומרת גב' קארין ברדה – מנהלת המחלקה הצרפתית ביד לאחים. "הדמעות ששטפו את פניה של ציפורה אמרו הכול. הן סיפרו את סיפורה של אישה יהודייה נוספת שהצלחנו להחזיר לעם ישראל ולאלוקי ישראל יחד עם ילדיה הרכים".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל