הופעה מיסיונרית במחנה צבאי

מאחורי החולצות הכתומות והדגלים המתנופפים הסתתרו מיסיונרים

"אנחנו מאמינים בו, אנחנו קוראים לו ישוע. אנחנו מאמינים שהוא היה יהודי, לא נוצרי. אנחנו פה להגיד לכם תודה וסליחה ושה' ישמור אתכם בכל דרככם". (לסרטון וידאו שצולם בבסיס)  המילים המקוממות הללו לא נשמעו מעל בימת אירוע מיסיונרי רב משתתפים אלא בלב הבסיס הצבאי נחל עוז שבדרום, בפני מאות חיילים, דתיים וחילוניים כאחד.

קבוצת המיסיונרים שהופיעה בשערי המחנה, הייתה בעלת הופעה מטעה בעליל. הם היו לבושי חולצות כתומות ובידיהם הניפו דגלי ישראל בליווי כלי נגינה.זו הייתה נראית הופעה של צעירים שבאו לחזק את החיילים ואף הדתיים שבהם הוטעו לנוכח המצגת המטעה ומיהרו להתקבץ סביבם לאירוע ספונטני של עידוד החיילים. ברגע שקולות הזמר שבפי אנשי הקבוצה נדמו ואחד מהם החל להשמיע את דבריהם, הבינו החיילים עד מהרה כי מדובר במיסיונרים הקוראים לעצמם "היהודים המשיחיים" וכי מטרתם המפוקפקת ברורה.

אחד החיילים שמיהר ליצור קשר עם ארגון הפעילים יד לאחים סיפר כי "קיבלתי את אישורו של רב הבסיס (שככל הנראה לא שהה במקום), וגירשתי את הפולשים הנוצרים, כשאני מורה בד בבד לחיילים להיכנס לחדרי המגורים. החיילים אכן עזבו את המקום והמיסיונרים חיפשו טרף אחר בבסיס. המשכתי אחריהם וווידאתי שהם אכן עוזבים את הבסיס לגמרי". בפלוגה המשרתת בבסיס, כך נודע ליד לאחים, אף קיימת מחלקה של ביני"ש (בני ישיבות).

החייל הנמרץ אף העביר ליד לאחים סרטון קצר ומצמרר המתעד חלק מהאירוע ואינו מותיר מקום לספקות באשר לאופיו המזעזע. אנשי מחלקת המעקב של יד לאחים שקיבלו לידיהם את הסרטון זיהו בין אנשי הקבוצה המיסיונרית את המיסיונר הנודע לשמצה, יעקב דמקני, שפעילותו המפוקפקת מוכרת זה מכבר. ביד לאחים אף ציינו כי בסרט תדמית פנים-מיסיונרי מתרברב דמקני בפעילותו הכוללת בין היתר, חלוקת חומר מיסיונרי בקרב חיילי צה"ל.

הדיווח התקבל בארגון יד לאחים שלא בהפתעה. ביד לאחים הזכירו השבוע כי כבר לפני יותר משנה חשף הארגון כותרת הנושאת את ראשי התיבות 'צה"ל' ובה מופיעה כותרת בצבע ירוק הזועקת את המילים: "צייתו היום לאדון" ומתחתיה נכתב: "טיפים לחיילים בסדיר? הצבא זה אחד המקומות הטובים ביותר לבישור. כאשר 'תקועים' עשר שעות בתוך נגמ"ש ברחובות רמאללה, שיחות על אלוקים, מוות ושאר נושאים רוחניים חייבים להעלות. אני רוצה לעודד את כל החיילים: נצלו את האפשרויות שהצבא נותן לכם, אם זה בשמירות, נסיעות ארוכות וכדומה". (לידיעה הקודמת לחצו כאן)

בישור, למי שאינו יודע, משמעותו, הפצת האמונה הנוצרית והטמעתה בקרב הזולת. המיסיון הפנה אפוא כבר לפני חודשים רבים את חבריו המגויסים לנצל את ימי שהותם בצבא כדי לעשות נפשות למען העברת יהודים על דתם.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, חידש השבוע את קריאתו למפקדי הבסיסים שמהם הגיעו התלונות על החיילים המיסיונרים הפועלים בתחומם. במכתב, שעותקים ממנו הופנו לרמטכ"ל, לראש אכ"א ולשר הביטחון, מתריע הגרש"ב ליפשיץ על התופעה החמורה וקורא "לפקוח עין ולנקוט פעולה מיידית בטרם יהיה מאוחר".

עדכון ערוץ 7: ח"כ הרב פרוש הגיש שאילתא בנידון לשר הביטחון – לצפייה בעדכון לחצו כאן

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל