הוראה חדשה במשרד הפנים: למיסיונרים תוענק אשרת עלייה

03/11/2005

לארגון הפעילים יד לאחים, הארגון הניצב בחזית המאבק במיסיון, נודע בימים האחרונים על הוראה חדשה שלפיה במשרד הפנים לפיה ניתן מעתה להעניק אשרת עלייה למיסיונרים המבקשים לעלות ארצה. הוראה זו באה בניגוד גמור לנוהל שנשמר עשרות שנים במשרד הפנים, תחת שלטון כל השרים מכל המפלגות, לפיו אין להעניק אשרה זאת שכן הדבר מנוגד לחוק השבות ולפסק בג"ץ.

בארגון יד לאחים הסבירו השבוע כי בחוק השבות הקובע כי "כל יהודי זכאי לעלות ארצה", מופיע סעיף מפורש ('תיקון' 4ב, תש"ל) ובו נאמר: "יהודי מי שנולד לאם יהודיה או שנתגייר והוא אינו בן דת אחרת". בהתאם לסעיף זה, ולנוכח פסיקת בג"ץ (467/65) הקובעת כי היהדות המשיחית היא כת נוצרית – הנהיג משרד הפנים, בכל התקופות ובכל שנות העלייה, מדיניות ברורה לפיה מיסיונרים המבקשים לקבל אשרת עלייה ארצה נתקלו בדחייה מוחלטת, שכן הם ענו להגדרת "בן דת אחרת".

המידע על ההוראה החדשה התקבל בתדהמה מוחלטת. יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, מיהר לשגר מכתב דחוף לשר הפנים אופיר פינס. "מוכרחני לציין בצער רב", כותב הגרש"ב ליפשיץ, בין היתר, במכתבו, "כי פעילי יד לאחים נאבקים שנים ארוכות, ובעצם ימים אלו, נגד מיסיונרים שכבר מצויים בארץ הפועלים בקרב אוכלוסיות נחשלות של עולים וותיקים, מטיפים להם להמיר את דתם ואף מטבילים אותם לנצרות בחסות מסכת של הולכת שולל. החסרים לנו מיסיונרים בארץ כי נוסיף עליהם עוד ציידי נפשות מחו"ל?!

"ותמיהתי עליך: וכי תסכים לתת ידך לכך שישראל תעניק בית למבקשי רעתה הזוממים ולמרבה הצער אף מצליחים לא אחת להעביר יהודים תמימים על דתם? מדוע דווקא אתה תרצה להיות זה שיירשם כמי שהפר את חוק השבות ויצר תקדים הרה אסון תוך הפרת נוהל שעליו הקפידו כל שרי הפנים מאז חוקק חוק השבות!".

המכתב מסתיים בקריאה ישירה לשר "לבדוק היטב את פשר ומהות ההוראה החדשה ולהשיב על כנו את הנוהל שהיה קבוע עד כה במשרד הפנים אשר בלם את בואם של אויבי ישראל ארצה. במקביל הזעיק יו"ר יד לאחים את כל הח"כים הדתיים בכנסת להיכנס לפעולה מהירה אשר תבלום מיידית את ההוראה התקדימית ותסירה מעל הפרק, בטרם יהיה מאוחר.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל