הכרעה בנושאים הרי גורל: משלחת יד לאחים במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי

27/04/2021

משלחת מיוחדת של ראשי יד לאחים ביקרה השבוע במעונו של מרן רבי חיים קנייבסקי שליט"א כדי להביא לפניו שאלות בנושאים הרי גורל הנמצאים על שולחנם, ולבקש את ברכתו להצלחת הפעילות החשובה לפדיון שבויים.

רק מעט ניתן לחשוף מהשאלות הגורליות שהועלו במסגרת הביקור המיוחד, אבל שתיים מהן, שהועלו בפני מרן בידי הרב חיים דויטש, מבכירי המרצים ביד לאחים, נגעו במקרים העומדים ממש בימים אלו על הפרק. שאלות של חיים ומוות, של הצלת נפשות מרדת שחת רגע לפני שיאבדו לנצח מעם ישראל.

השאלה הראשונה נגעה באשה יהודייה המתגוררת עם ילדיה בלב חברון, בשכונה הידועה כשכונה מובהקת של אנשי חמאס. שאלת חילוצם שהגיעה ליד לאחים טמנה בחובה פרטים רגישים רבים שעלולים לסבך את החילוץ כולו ואף לסכן את חייהם של המעורבים בו, אולם כששמע את הפרטים, פסק הגר"ח "יכולים" והחילוץ יצא לדרכו.

שאלה נוספת נגעה ביהודייה ניצולת שואה, שגילה חצה את ה-100 שנמצאת במנזר נוצרי. ביד לאחים מנסים זה זמן רב להגיע אליה על מנת להחזירה ליהדותה בטרם יהיה מאוחר מידי, אולם הדרך היחידה לעשות זאת היא להיכנס לתוך המנזר… הגר"ח האזין לשאלה, וגם כאן נוכח העובדה כי מדובר בהצלת נפשות מרדת שחת, פסק כי מותר להיכנס למנזר כדי להצילה.

ביד לאחים אומרים כי נוסף להכרעתו בנושאי הפעילות שעלו על שולחנו, בירך הגר"ח את השותפים בפדיון שבויים בברכה והצלחה, וקבע: אלו שעוזרים להציל את הילדים מהתבוללות יזכו – מידה כנגד מידה לנחת מהילדים שלהם.

הכרעה בנושאים הרי גורל. הרב דויטש מציג בפני הגר"ח את השאלות הגורליות

 

 

 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל