המושב המיסיונרי יד השמונה מנצל את המלחמה ומזמין את פליטי הדרום

בית ההארחה של יד השמונה, השוכן בהרי יהודה, הודיע בסוף השבוע על פתיחת שעריו לתושבי הדרום בשלל הצעות להפוגה ומנוחה רחובה מאזור הלחימה בדרום. ארגון הפעילים יד לאחים חשף זה מכבר את העובדה שהמקום מהווה כר פורה לפעילות מיסיונרית מובהקת, בהיותו מופעל בידי תושבי יד השמונה, הנמנים עם כת היהודים המשיחיים.

אין זו הפעם הראשונה שבה יד השמונה פותח את שעריו, בהנחות מפליגות ובמתן חלק משירותי האירוח חינם אין כסף, לפליטי מלחמה, מתוך מטרה נואלת לנצל את מצוקת הנפלטים להטפה מיסיונרית הרסנית. אך לפני כשנתיים, במלחמת לבנון השנייה, ניצלו המיסיונרים ביד השמונה את בריחת תושבי הצפון לאירוח המוני שכלל הטפה מיסיונרית מתמשכת.

זמן קצר לאחר תום המלחמה, בעוד העם בישראל מלקק את פצעי המלחמה, התרברבו אנשי יד השמונה בפרסומיהם הפנימיים על ההצלחה שקצרו תוך הולכת שולל של המוני יהודים מהצפון שמצאו להם בית ומקלט דווקא בחממת המיסיון. "הצגנו בפני תושבי הצפון שהתארחו אצלנו", נאמר בפרסומים שאנשי יד לאחים הניחו את ידיהם עליהם, "שלוש הצגות להגברת האהדה לאותו האיש, שוחחנו עמם רבות ובטרם נפרדו מאיתנו השארנו אצלם חומרי הטפה לרוב".

בשנים האחרונות מנהל יד לאחים מערכה נגד המושב המיסיונרי יד השמונה על מנת לקעקע את הלגיטימציה שעוד נותרה לו בשולי התודעה הציבורית. במרוצת כל השנים, התקבלו ביד לאחים תלונות אין ספור מאנשים שנקלעו בתמימות לבית ההארחה, סעדו שם על סמך תעודת ההכשר וכאשר נודע להם מי הם תושבי יד השמונה חרה להם הדבר עד מאוד. בעקבות מאבק יד לאחים, החליטה מועצת הרבנות הראשית לישראל בשבועות האחרונים על הסרת תעודת הכשרות מבית ההארחה ביד השמונה.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, התייחס השבוע בחומרה רבה לניסיון המתחדש של אנשי המיסיון ביד השמונה להוליך שולל יהודים הנסים על נפשם מאימת הטילים. "נסיר את המסכה מפניהם המיתממות של המיסיונרים", הבהיר הגרש"ב ליפשיץ, "ונפרסם בכל מקום אפשרי, בכל דרך לגיטימית העומדת לרשותנו, את כוונתם האפלה, כמו גם את דברי הרהב הנפשעים שלהם, מיד לאחר מלחמת לבנון השנייה. לא ניתן להם לקצור ניצחון נוסף ולקרב יהודים נוספים לשמד".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל