המיסיונרים הנואשים בערד פנו לעזרת השגרירות האמריקנית: "יד לאחים מפריעים לנו"

20/05/2006

הגיליון האחרון של ביטאון הזמנים המשיחיים, המשמש כשופרה של קהילת 'היהודים המשיחיים' הבינלאומית, מספר לקוראיו וידוי מרתק ונוגע ללב של אחד מראשי המיסיון שמצא לו נחלה בשנים האחרונות בערד.

הכתבה חושפת לראשונה התערבות יוצאת מגדרה של השגרירות האמריקנית וניסיונה להיחלץ לטובת 'הקהילה' המיסיונרית – לנוכח שורה של תלונות שהוגשו לה על-ידי מיסיונרים בעלי אזרחות אמריקנית המתגוררים בערד שזעקו לעזרתה לנוכח מה שהציגו כ"מסכת של הפרעות מצד הציבור החרדי והארגון יד לאחים".

הביטאון מספר לקוראיו כי "בחודש מרץ החליטה שגרירות ארה"ב לפתוח בחקירה ושיגרה לערד מומחה להפרות זכויות אדם על מנת לנהל את החקירה". לורה בקפורד מ'קהילת היהודים המשיחיים' מספרת לביטאון על התשובה שהתקבלה ב'קהילה' וחתמה את טיפולה של השגרירות בפרשה. בתגובה נאמר לנוכח העדר הראיות שיאמתו את מצגת הנרדפות שהציגו המיסיונרים, לא תוכל השגרירות לטפל בנושא. התגובה האמריקנית הותירה אכזבה רבה בקרב המיסיונרים שהשליכו את יהבם בשגרירות.

בתוך כך מגולל הביטאון המיסיונרי את מה שהוא בוחר לכנות כ"מסכת של התעללות שחווים אנשי קהילתנו מאת הארגון החרדי והקנאי יד לאחים", ומסיק: "אם המפריעים בערד היו ערבים, יהודים שחורים, עובדים זרים, נוצרים או יהודים משיחיים מובן שהיו נעצרים ומובאים למשפט. אבל כשהתוקפים הם חרדים – כל תקיפה מתורצת בכך שהתוקף אינו כשיר לעמוד למשפט".

נראה כי בפיסקה זו מבקשים המיסיונרים להתמודד עם העובדה הפשוטה לפיה, חרף כל מסכת הטענות שבפיהם על אלימות מצד אנשי יד לאחים, איש לא נעצר ולאיש גם לא נפתח תיק במשטרה לנוכח הפרת סדר או עבירת אלימות.

הביטאון המיסיונרי מכנה, פעם אחר פעם, את ערד כ"עיר משיחית", במסגרת החזון שלהם להופכה לכזו. בהתייחס להפגנות הרבות שמארגנים אנשי יד לאחים בעיר, משקר הביטאון המיסיונרי בציינו כי "להפגנות מובאים באוטובוסים מפגינים מחוץ לעיר" וכי "רק מעטים מתושבי העיר מצטרפים למפגינים". יש להניח שהמיסיונרים כותבים זאת באנגלית לאנשיהם, מתוך ידיעה ברורה שהכתבה לא תהיה לנגד עיני תושבי ערד המשתתפים בהמוניהם בכל ההפגנות ועצרות המחאה נגד ההיאחזות המיסיונרית במקום.

מתוך העדות המפורטת ניתן לגלות את עומק הפעילות של המיסיונרים בקרב שכבות המצוקה ואגב כך להיחשף למטרתם ההרסנית המוצהרת. לאחר ציטוט מלא של המנשרים שהפיץ ארגון יד לאחים הקוראים לתושבי ערד להיזהר מפני המיסיונרים, מתאר הביטאון כי "משעה שהצבנו דוכן על שפת הרחוב, מול המרכז שהקמנו, ובו ערכנו חלוקה של ביגוד לנצרכים ונזקקים, הרהיבו פעילי יד לאחים להתגודד מול מקום החלוקה ולהזהיר את הנזקקים מפני מטרתנו הרעה. הפעילות הזו שלהם פגעה, לא רק בנו אלא גם בעניים ובנזקקים שאנו פועלים בקרבם ומקרבים אותם לאמונתנו".

בתוך כך, הגיעה השבוע ליד לאחים, ביטאון רשמי של היהודים המשיחיים 'Ministries' המיועד לעיני תורמי פעולות המיסיון. הביטאון מבהיר לקוראיו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים בזו הלשון (בתרגום מאנגלית): "אילו היהודים המשיחים היו יושבים בשקט – אזי לא היה לארגון יד לאחים ולחרדים שום בעיה איתנו. יכולנו לנהל את חיינו בשקט ובשלווה. הבעיה מתעוררת רק בשעה שאנו פועלים לפי צו אמונתנו ומתחילים להטיף. אז הם שונאים אותנו".

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, הביע השבוע סיפוק לנוכח מה שהתברר כהבהרה מצד השגרירות האמריקנית שלא תתערב בנעשה בערד. עם זאת, הבהיר: "הניסיון של המיסיונרים לאחז עיניים ולהציג עצמם כנרדפים, שעה שהם ממשיכים במסע ציד הנפשות שלהם, מבלי להרפות בו – לא יצלח. נמשיך להיאבק בכל הדרכים הלגיטימיות על מנת להביא לסילוק הנגד המיסיונרי מהעיר ערד", הודיע הגרש"ב ליפשיץ ובהזדמנות זו העלה על נס את קהילת חסידי גור בערד אשר אינה נרתעת ומנהלת באורח עקבי ויומיומי את המאבק נגד מרשיעי הברית על מנת להוציא יקר מזולל.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל