המיסיונרים: הפעלנו לחצים מחו"ל והמשטרה פעלה

01/12/2005

בעוד הקהילה החרדית בערד ממתינה בדריכות לפסק בג"ץ על העתירה הדחופה שהגישו לנוכח איסור משטרתי גורף על קיום ההפגנות שהתקיימו עד לאחרונה על-ידי אנשי הקהילה וארגון יד לאחים – נחשפה בימים האחרונים על-ידי המיסיונרים עצמם פעילות קדחתנית מחו"ל שלדבריהם הביאה לבלימת ההפגנות על-ידי המשטרה.

כך מתאר הביטאון המיסיונרי 'כיוון' שהגיע לידי יד לאחים: "ההפגנות, הצעקות, האיומים, הקללות וההתנכלויות כלפי יהודים משיחיים ונוצרים החיים בערד נמשכים לסירוגין כבר יותר משנה וחצי. כל זה החל לאחר שנודע לארגון יד לאחים על בחור צציר תושב המקום שנטבל. באותו הזמן גם נפתח מועדון שחמט ששילב בפעילותו גם חלוקת 'ספרות משיחית'. שני האירועים האלה הציתו את חמתם של פעילי יד לאחים, והם החלו להסית ולהתסיס את חסידי גור שישיבה גדולה שלהם נמצאת בעיר".

לאחר תיאור סובייקטיבי כמובן של ההפגנות שאירעו במקום, מספר הביטאון: "אדישותה של המשטרה הניעה כמה אנשים לכתוב לידידיהם בחו"ל על המהומות בערד, ואלה החלו להפעיל לחץ על הממשלה לפעול למניעת רדיפות על רקע דתי". אחת הפניות הייתה כתוצאה מפרסום קריאה למיסיונרים: "כתבו למשרדי הממשלה – למשרד ראש הממשלה, למשרד לבטחון הפנים, למשרד הפנים, למשטרה… אם יוצפו במכתבים מנוצרים מכל העולם שמבררים ודורשים את ביטחונם של המאמינים המשיחיים בערד, לא יוכלו המשרדים האלה לומר, לא ידעתי דבר על כך. כתבו לסנטורים שלכם … כל המצב הזה הוא עוול גדול ואלה שרודפים אותם הם לחלוטין רעים ופרימיטיביים".

כאילו לא די בכך, מסיק הביטאון המיסיונרי כי "רק לחץ של נוצרים הביא לתחילתו של איזשהו ניסיון לאכוף את החוק" – זאת לנוכח מכתב שנשלח כבר בחודש יוני למפכ"ל בו נאמר על ההפגנות, בין היתר: "כנגד אותם מתנכלים לא ננקטים שום אמצעים משמעותיים שימנעו מהם להמשיך בהתנכלויותיהם.

"נכון להיום", מספר הביטאון לקוראיו המיסיונריים, "המשטרה מונעת מן החרדים להפגין". השכנוע הפנימי של המיסיונרים המכנים את בלימת ההפגנות אכיפת החוק, נסדק לנוכח ההערכה שהם עצמם כותבים בדבר פסיקת בג"ץ הקרובה בנושא, לנוכח העתירה החרדית: "ככל הנראה יכריע בית הדין שאין זה מזכותה של המשטרה למנוע מקבוצות אנשים את הזכות להפגין. יש רק לקוות שבג"ץ יטיל מגבלות כאלה שלא יאפשרו לחרדים למרר את חייהם של אחרים".

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, אמר השבוע בתגובה לדברים כי "דברי המיסיונרים על פעולותיהם שלהם מדברים בעד עצמם" וכי "אנו מצפים להכרעת בג"ץ".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל