המיסיונרים תרמו לבית החולים כסף והורשו לחלק לילדים החולים חומר מיסיונרי

בשעות הבוקר של יום שלישי שעבר פשטו כשלושים מיסיונרים אוסטרליים – המזוהים עם קבוצת 'מנה אינטרנשיונל', המוכרת היטב ליד לאחים כמי שמצהירה גלויות על היותה עוסקת במרץ במיסיון בקרב העם היהודי –  על מחלקות בית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה לפעילות מיסיונרית רחבת היקף.

חברי הקבוצה עברו ממחלקה למחלקה ובכל אחד מהחדרים ביקרו אישית את הילדים המאושפזים ואף הושיטו להם שי מיוחד, בובת כבש המסמלת בנצרות את דמותו של ישו, וכן עלון מיסיונרי מובהק.

מידע בדוק שהגיע לארגון הפעילים יד לאחים, הצביע על כך שהמיסיונרים משוטטים בחדרים ומקיימים עמם שיחות נפש. למרבה האבסורד התברר כי המיסיונרים מלווים ביד אנשי מנהלת קשרי החוץ של בית החולים.

שעה קלה לאחר הופעת המיסיונרים במקום, הגיעו פעילי יד לאחים במקום והבהירו לילדים החולים ולבני משפחותיהם כי בובות הכבש שזה עתה חולקו להם אינם אלא סמלים מיסיונרים מובהקים וכי רעה כוונתם של מעניקי המתנות. הורים רבים ואף ילדי ישראל מיוזמתם מיהרו להיפטר מהבובות באומרם שאינם רוצים כל מגע עם דברים טמאים אלו.

"אני המומה ומזועזעת, אני מקווה שבית החולים לא היה שותף למעשה הזה", אמרה לפעילי יד לאחים, ס', אחת האמהות של אחד הילדים המאושפזים. "המקרה הזה הסעיר אותי ואני לא מפסיקה לחשוב עליו", אמרה ח', אם נוספת. "כאילו לא די במצב החדש שאנו נדרשים להתמודד עמו, לנוכח האשפוז של הילד, כמעט נפלנו קרבן למזימה שפלה".

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, הגיב על הדברים בזעזוע בקובעו כ"אין גבול לציניות המיסיונרית. בדרך להגשמת זממם השפל והנאלח להעביר כמה שיותר יהודים לנצרות, הם לא בוחלים בשום אמצעי, לרבות ניצול מצוקתם של ילדים חולים הזקוקים לכל סוג של עידוד ובוודאי שאינם יכולים להבחין בין תכלת לקלא אילן".

בהנחיית הגרש"ב ליפשיץ שיגר עו"ד משה מורגנשטרן, מהסגל המשפטי של יד לאחים, פנייה דחופה להנהלת בית החולים, לנוכח ההפרה הבוטה של החוק הכרוכה בביקור השערורייתי. החוק, מזכיר עו"ד מורגנשטרן, קובע מפורשות כי "הנותן או מבטיח לאדם כסף, שווה כסף או הנאה חומרית אחרת כדי לפתות אותו להמיר דתו או כדי שיפתה אדם אחר להמיר דתו, דינו מאסר חמש שנים". סעיף נוסף בחוק קובע כי "המשדל קטין, בפנייה ישירה אליו להמיר דתו, דינו מאסר שישה חודשים".

"הנכם נדרשים להביא לכך שמעשה לא חוקי זה, לא יישנה ולא ליתן למיסיונרים אפשרותם לשוב על מעשים לא חוקיים אלו בין כותלי בית החולים", נאמר במכתב.

מהנהלת בית החולים שניידר נמסר בתגובה: "מדובר בקבוצה המגיעה מזה מספר שנים לבקר ולשמח את הילדים המאושפזים בשניידר ע"י חלוקת חיות פרווה. השנה בשל גודל הקבוצה היא פוצלה בסיור בבית החולים למספר קבוצות. בדיעבד התברר לצערנו כי חלה אי-הבנה ובחלק מהקבוצות חילקו חומר כתוב, דבר שלא נעשה בעבר. הנהלת בית החולים רואה את המקרה בחומרה רבה ומיד עם היוודע הדבר ניתנה הוראה למנהלי הקבוצה ומדריכי הסיורים כי אין לחלק חומר כתוב בבית החולים ולא נאשר זאת להבא".

יו"ר יד לאחים, דחה מכול וכול את הדברים בציינו כי "משנה חומרה יש לעובדה, שהביקור נשא אופי רשמי כאשר הממונה על קשרי חוץ בית החולים, ארחה ולוותה את הביקור. עתה, הוברר לנו כי זו השנה החמישית אשר המיסיונרים מחברי 'מנה אינטרנשיונל' עורכים ביקורים בבית-החולים שניידר, תוך שהם מרימים תרומה כספית לבית החולים".

בפנייה מיוחדת ששיגר למנהל בית החולים ביקש יו"ר יד לאחים כי "עובדי בית החולים שהיו קשורים ליצירת קשר וטיפוח קשר בין ציידי הנפשות המיסיונרים לילדים מאושפזים בבית החולים ולבני משפחותיהם, יועברו לאלתר מתפקידם. ובמקביל תוציא הנהלת בית החולים הנחיה חד משמעית לבל ישנו מקרים דומים בעתיד".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל