המשטרה זימנה פעיל הארגון לחקירה שנקבעה לעיצומו של יום שבת

ג', פעיל יד לאחים, פתח את המעטפה שהתקבלה בדואר, קרא את המכתב שוב ושוב והתקשה להאמין. הייתכן שמשטרת ישראל שלחה זימון לחקירה על אירוע שלדבריה אירע לפני כשלושה שבועות, כשמועד החקירה הוא דווקא בעיצומה של שבת קודש? שאל את עצמו שוב ושוב.

דומה שמעולם לא הייתה מלאכתו של עו"ד משה מורגנשטרן, חבר הסגל המשפטי של יד לאחים, קלה כל כך, כמו בעת שבתו לנסח את מכתב המחאה החריף למשטרת ישראל, לנוכח הזימון התמוה לחקירה, תוך כדי חילול שבת.

"בשם מרשי, ארגון הפעילים יד לאחים", כתב עו"ד מורגנשטרן, "הריני לפנות אליך בעניין שבנדון, כדלקמן: מרשי קיבל הזמנה לסור למשטרה בתיק מס' 418974/2006. הוא נדרש להגיע לחקירה ביום 13.1.07 בין השעות 9:00-12:00. בהזמנה נדרש מרשי להתייצב לחקירה על אירוע שהיה ביום 24.12.06 לפני כשלושה שבועות".

וכאן מתייחס עו"ד מורגנשטרן לעיתוי התמוה והמקומם של הזימון לחקירה: "מבלי להתייחס להזמנה עצמה (על כך יורחב להלן) ברצוני להביע זעזוע עמוק ומחאה חריפה, בשם מרשי, בשמי ובשם כל אדם אשר יש לו לב יהודי, על כך שהמשטרה מוצאת לנכון להזמין לחקירה בשבת. האם המשטרה חוקרת חקירות לא דחופות בשבת? האם המשטרה נותנת ידה לחילול שבת? האם המשטרה דורשת מאזרחי המדינה לחלל שבת?", מקשה עו"ד מורגנשטרן.

"ברצוני לשוב ולהדגיש כי לא מדובר במקרה זה בחילול שבת לצורך פיקוח נפש, אלא בחילול שבת שנעשה ללא כל מטרה מוצדקת ומהווה חילול שבת לשם חילול שבת. הזמנה זו יכולה הייתה להמתין עוד 24 שעות, כפי שהיא המתינה 21 ימים", מחדד היועץ המשפטי של יד לאחים שאינו מסתפק בכך וכותב כי ימליץ למרשו, ארגון הפעילים יד לאחים, "להעביר את הטיפול בנושא זה לדרגים הגבוהים ביותר, לרבות לשר לביטחון פנים. לא יתכן כי במדינת ישראל, בה שבת הוא יום המנוחה, יום בו לא עובדים לפי מצוות התורה, ואף לפי חוקי המדינה, תעשה המשטרה דין לעצמה ותזמין אנשים לחקירה בעיצומה של השבת".

המכתב (שנשלח אל משטרת ישראל, רס"מ יבגני קליימן, במשרד אח"מ ראשל"צ שפלה, רח' ז'בוטינסקי 61, ראשון לציון) חולל, ככל הנראה, זעזוע במשטרה. יומיים לאחר משלוח המכתב, יצר קשר הקצין המשטרתי החתום על הזימון לחקירה עם עו"ד מורגשנטרן וביקש להתנצל על הזימון בשבת.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, אמר השבוע בתגובה: "רק משטרה שאינה רודפת אחר פורעי החוק המיסיונריים העושים כל אשר לאל ידם כדי להוליך שולל אנשים ונשים מכל הגילאים והמעמדות, על מנת להעבירם על דתם – היא המסוגלת לשגר מכתב, בשאט נפש, אל פעיל יד לאחים ולזמן אותו לחקירה, בעיצומו של יום השבת, תוך כדי חילול שבת בפרהסיא, וכדי ביזיון וקצף".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל