הניצולה הוטסה לאירופה ונישאה לשומר תורה ומצוות

10/03/2010

ליד לאחים הגיעה בקשת הצלה נואשת מאת בני משפחה של בת ישראל שמצבה הפיזי והנפשי קשה במיוחד. הבת עזבה את מקום מגורי משפחתה ועברה לגור בחצר חמולה ערבית ענפה באום אל פאחם שאחד מצעירי בניה הרעיף עליה הבטחות לרוב. עד מהרה גילתה כי היא מושאת ללעג וקלס בידי כל בני החמולה והיא חוותה סבל קשה ובל יתואר. במבצע מורכב ומסובך, שפרטיו נותרו חסויים בשלב זה, הצליחו פעילי יד לאחים לחלצה מאום אל פאחם מתחת לאפם של אנשי החמולה. לאחר שהייתה ימים אחדים בדירת מסתור בארץ, משהתברר כי אנשי החמולה יעשו כל אשר לאל ידם כדי להשיבה לחזקתם, הורה יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, כי אין מנוס מהטסתה למקום מבטחים בו תפתח פרק חדש בחייה.

בהתחשב במוצאה ובמנטליות שלה, הוחלט להטיסה לוינה בירת אוסטריה, לא לפני תיאום מוקדם ומדוקדק עם רבה של קהילת יוצאי בוכרה בעיר, הרב יצחק ניאזוב. בשיחה מיוחדת מווינה, סיפר השבוע הרב ניאזוב על סגירת המעגל המופלאה שהתחוללה בקהילה זמן קצר לאחר בואה של הצעירה. "קיבלנו אותה בחום ובמאור פנים תוך דאגה מלאה לכל מחסורה. חודשים אחדים לאחר שניכר היה כי היא שבה לעצמה, לחושיה ולכוחותיה וכי היא איתנה בדעתה להקים בית נאמן בישראל, ברוח התורה והמצווה, החלטנו לדבר בה נכבדות בפני צעיר מקומי שומר תורה ומצוות שעד כה טרם מצא את זיווגו. למרבה השמחה וקורת הרוח, השידוך עלה יפה ולפני כשבועיים נישאה הצעירה כדת משה וישראל". הרב ניאזוב מספר כי "היה זה מרגש ומפעים לראות את ההתגייסות המחבקת של הקהילה כולה. המאמץ המשותף בה לידי ביטוי בכך שבכל ערב מימי השבע ברכות של הזוג, נערכה סעודה מפוארת בבית משפחה אחרת מקרב הקהילה". לדבריו, הבעל עובד לפרנסתו בצורה מסודרת וברשותו אף הייתה דירה מסודרת שאך ציפתה לזוג הצעיר.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, אמר השבוע כי "הסיפור המרגש מוכיח את אמיתות 'כי לא ידח ממנו נידח' וכי אסור להתייאש משום יהודי. כך ניצלה לא רק נשמה אחת אלא דורות ישרים ומבורכים שיבואו לעולם, בזכות פדיון השבויים וההצלה המופלאה הזו".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל