הניצולות נדהמו לשמוע מי האמא; הניצולים התרפקו בכותל בתפילת הודיה

18/12/2012
תרומה שהתקבלה בהתרגשות ביד לאחים מהרבנית אליהו עבור מצוות פדיון שבויים

כמדי שנה ארגן יד לאחים אירועי חנוכה עבור ניצולות הארגון וילדיהן שחולצו מכפרים ערביים. אירועים אלו הם בעלי חשיבות עצומה עבור הניצולות, משום שרובן מתמודדות עם מצב כלכלי קשה והעדר משפחה תומכת. היכולת לצאת עם הילדים למסיבת חנוכה משפחתית ועשירה, לפגוש את צוות יד לאחים ואת הניצולות האחרות, המהווים עבורם משפחה ממש, מפיחה בהם חיות וכוחות להמשך ההתמודדות.
ביום שני, בעיצומם של ימי חג החנוכה, התקיים במדרשת 'דרכי מישרים' ברמלה בראשות הרב ברטוב, ערב מיוחד לנשים ונערות ברמלה, לוד והסביבה ולניצולות יד לאחים שהגיעו בהסעות מכל הארץ.
ניצולת יד לאחים שחולצה לפני שלוש שנים יחד עם ילדיה מעזה, שיתפה את הקהל בסיפורה המרגש. העדות המרגשת והאותנטית עשתה רושם רב על קהל הנשים מאד. לאחר מכן עלתה פעילת יד לאחים והניצולה הציגה אמרה עליה "זו אמא שלי". הניצולות חשבו שזו אכן אמה אבל באמת הייתה זו העובדת הסוציאלית של יד לאחים שמטפלת בה. היא דיברה על התופעה הכואבת ועל הפעילות של יד לאחים בתחום והזהירה את אלו שטרם נחשפו לכך מפני הקלות שבה ניתן להיטמע, להיכלא ולהפוך לשבויה.

במהלך האירוע נערכה בין כל הניצולות הגרלה נושאת פרסים על מוצרים חמים לחורף, כמו תנור, מוט בלנדר למרק והזוכות שמחו מהמתנות השימושיות.
ביום רביעי, נר חמישי של חנוכה, נערך אירוע לאימהות וילדים, ניצולי יד לאחים באולם אולפנת צפירה בצפריה. הסעות הביאו את הנשים והילדים מבתיהם, מכל רחבי הארץ, מבאר שבע ועד מעלות.
במרכז האירוע הופיעה בפני הניצולות הרבנית אליהו, רעיית הראשל"צ רבי מרדכי אליהו זצ"ל שהגיעה במיוחד מירושלים כדי לחזק את ניצולות יד לאחים. היא דברה על תפקיד האם בבית ועל השפעתה העצומה על הילדים. הרבנית אליהו הרעיפה על הניצולות דברי עידוד ותקווה ובתוך כך דיברה על מסירות הנפש של פעילי יד לאחים.
בסיום ההרצאה ניגשו אליה הנשים והילדים להתברך והיא חיזקה אותם שיזכו להתקרב לתורה ומצוות. כשניגשה אחת הנשים, נזכרה הרבנית כי ראתה אותה במפגש קודם בשנה שעברה. כשדמעות בעיניה אמרה לה הרבנית: "מאז המפגש הקודם, ראי כמה התקדמת ואיך את נראית היום יהודייה למופת".
מיד לאחר לכן מכן נערך מעמד הדלקת החנוכייה על ידי ילדי הניצולות, ומיד לאחר מכן נשא יו"ר יד לאחים הרב ישראל ליפשיץ דברי תורה, והעביר לניצולות את מסריו של חג החנוכה על אור הקדושה והתורה ההולך וגובר מיום ליום ודוחה את החושך.
לאחר מכן נערך חידון נושא פרסים לילדים. מרגש היה לראות כיצד הילדים שלא מזמן חיו בכפרים ערביים ולא ידעו על היותם יהודים או דבר כלשהו ביהדות, לומדים היום במוסדות תורניים ויודעים לענות על שאלות של הלכה, מנהגים ומקורות חג החנוכה.
בתוך כך: כשלושים ניצולי המחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים, שניצלו מכתות שונות מאז תחילת שנת תשע"ג, השתתפו בטיול מאורגן שנערך בידי המחלקה להצלה ממיסיון ומכתות ביום שלישי, נר רביעי של חנוכה, בירושלים. ביד לאחים הדגישו כי אין הולמים מימי החנוכה בהם ניצחה אמונת ישראל את אלילי יוון לכנס חיזוק והרחבת הקשר עם הניצולים מציפורני המיסיון.
את הטיול, שתוכנן לפרטיו, פתחו הניצולים שנאספו בהסעה מיוחדת מכל רחבי הארץ, ברחבת הכותל המערבי. בשעת צהריים, נכנסו הניצולים לסיור מושקע ומודרך של 'מרכז שרשרת הדורות' הסמוך לכותל, שם הפנימו היטב את החוליה של השרשרת אותה נושא כל אחד מהם, ממנה ניסו אנשי המיסיון לנתקם ברשעה. מיד לאחר מכן ניגשו הניצולים אל הכותל ונשאו תפילת הודיה לבורא עולם על ששלח אליהם את מלאכי ההצלה של יד לאחים אשר חילצו אותם ברגע האחרון משאול תחתיות מעבודת אלילים והביאם לחסות תחת כנפי השכינה.
בסעודה מפוארת שנערכה לאחר מכן ליד שולחנות ערוכים האזינו הניצולים למשא המרכזי אותו נשא הרב דניאל עשור, מצוות יד לאחים, שכיהן בעברו כמטיף נוצרי בארצות הברית במשך שמונה שנים וחזר ליהדותו. הרב עשור סיפר לניצולים את קורות חייו המסעירים מאז היותו סגן מפקד טייסת בחיל האוויר ובהמשך מיסיונר בכיר ועד לימים אלו, בהם הוא חבר פעיל בצוות המחלקה להצלה מכתות של יד לאחים וזוכה להציל נפשות אובדות ולהחזירם לחיק העם היהודי ואף זכה להקים בחסדי שמיים בית יהודי מבורך לתפארת.

לאחר מכן נערכה הדלקת נרות חנוכה מרכזית, כשאחד הניצולים, איש מדע בכיר שהיה שקוע במ"ט שערי טומאה של אחת הכנסיות המפורסמות באיטליה ויצא מרשתה רק לאחרונה כובד להדליקה, ועיני הניצולים, עובדי יד לאחים וצוות המסעדה זלגו דמעות מעוצמת המעמד המרגש.
יו"ר יד לאחים, הרב ישראל ליפשיץ, קרא לניצולים לקבל על עצמם החלטה טובה כלקח אישי שהם מפיקים כמוטיב המרכזי של החנוכה, "מוסיף והולך". את היום המרתק חתמו המשתתפים במילוי משוב מיוחד, בו הביעו את התרשמותם הכנה וביטאו את הכלים הנדרשים להם להתקדם בחיי תורה ומצוות.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל