הניצולות נפגשו והתרגשו ליד אבני הכותל

09/07/2013

בערבו יום ראשון השבוע, ערב ראש חודש מנחם אב, ציפתה לניצולות יד לאחים, קרוב לחמישים נשים ואמהות שניצלו בחודשים האחרונים במסירות נפש על ידי ארגון הפעילים יד לאחים מכפרים ערביים, חוויה מיוחדת ומרגשת. מקום המפגש אמר הכל: הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, המקום שממנו לא זזה קדושה מעולם, אל מול האבנים שסופגות בדממת קודש את דמעות עם ישראל וצרותיו במשך כל שנות גלותו.

הנשים נעמדו להתפלל ליד אבני הכותל בהתרגשות רבה. "זו לי הפעם הראשונה במקום הקדוש הזה", התבטאה אחת מהן בקול נשנק. ניצולה אחרת אמרה כי "הפעם האחרונה שהייתי פה הייתה כשהייתי בת שלוש". בשלב מסוים הודיעו המארגנות לניצולות כי כעת יעברו לשלב הבא בתכנית אולם היה קשה לנתק אותן מאבני הכותל. הן ניצבו שם בוכיות. "היה זה בכי של הודיה לה' הטוב שהציל אותנו מעמק הבכא והעניק לנו, ביד שליחיו הנאמנים, הנשמות הטובות של יד לאחים, הזדמנות חדשה", סיפרה אחת הניצולות והוסיפה: "בד בבד, הרגשנו שזה המקום להתפרק ולבכות על כל מה שעבר עלינו כל התקופה הקשה הזאת, עד שיצאנו מאפלה לאורה".

מכאן המשיכו הניצולות לסיור לילי מיוחד ומודרך במנהרות הכותל, שנועד לחזק את זהותו היהודית כמי שעד לא מכבר היו בסכנת ניתוק מעם ישראל לדורות רח"ל.
לאחר הסיור, נסעו כולן בצוותא אל מעון החם שהקים יד לאחים בחודשים האחרונים בירושלים. שם נערכה קבלת פנים לבבית ליד שולחנות ערוכים אשר סביבם נהנו מאוד מארוחה וישבו יחד לשוחח, לתמוך זו בזו ולהרגיש שוב חלק ממשפחת יד לאחים.

כשהגיע הזמן לחזור הביתה, שאלו הניצולות מתי יהיה האירוע הבא. כולן סיפרו שהן שואבות כוח, שמחה וחמימות ביתית מהמפגשים במעון החם. ועל הסיור של הערב, היטיבו לומר: "הרגשנו שאנחנו בנות משפחה אחת שנוטלת כוחות ותעצומות נפש מהמקום הקדוש הזה".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל