הסוכנות היהודית תשלב נוצרים אוונגליסטים כחברי ההנהלה

לראשונה בתולדות ישראל, עומדת הסוכנות היהודית לשלב בהנהלתה נציגים נוצרים, תמורת בצע כסף. לפי ידיעות רשמיות שפורסמו בכלי התקשורת בסוף השבוע האחרון, 'הקרן לידידות', בראשות יחיאל אקשטיין, הממומנת על-ידי נוצרים אוונגליסטים, תתרום לסוכנות סך 180 מליון ש"ח בשלוש השנים הקרובות. בתמורה, לפי ההסכם, תקבל הקרן תפקיד רחב יותר בהנהגת הסוכנות ואף ימונו כחברים בהנהלתה נציגים נוצרים, יצויין כי בשנים האחרונות הקרן לידידות תרמה מליוני דולרים לסוכנות.

באחד מכלי התקשורת אף נחשף כי נציג הקרן נוצרי אוונגליסט יהפוך למתאם בין הסוכנות לבין הממשלה במסגרת ההסכם לפיו הסוכנות מתחייבת "לקידום הנושא הנוצרי בישראל ובחו"ל". לא פחות. עוד הוסכם כי הסוכנות תצא בקמפיין נרחב שיציג את השותפות החדשה בין הסוכנות לבין הקרן לידידות. ואילו יו"ר הסוכנות, זאב ביילסקי, דיבר על ההסכם בגאווה רבה באומרו כי "הוא אות של כבוד לקהילות הלא-יהודיות התומכות ישראל ברחבי העולם, שהעמידו את חיזוק מדינת ישראל בראש סדר העדיפויות".

 

מארגון הפעילים יד לאחים נמסר כי מאחורי הידידות שבשמה פועלים האוונגליסטים למען ישראל מסתתרת אמונה כוזבת לפיה בשעה שכל עם ישראל ישב על אדמתו בארץ ישראל ימירו היהודים את דתם או ייכחדו עפ"ל: במסגרת אמונה מפוקפקת זו הם מגישים כל השנים את תמיכתם המסיבית בעליית יהודים לארץ כשבראש גולת הכותרת שלהם עומדת 'הקרן לידידות' שרבנים וגדולי תורה מכל החוגים אסרו זה מכבר לקבל ממנה כל תרומה.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, הביע זעזוע אדיר מההסכם המחפיר שנחתם על-ידי הנהלת הסוכנות. "יהודים במשך כל הדורות מסרו את נפשם נגד האמונה באותו האיש ונגד הניסיונות הנוראיים להמיר דתם, וכאן, בישראל, לאור היום, הסוכנות היהודית ממנה למישרין נוצרים אוונגליסטים שאמונתם הכוזבת ברורה וידועה לכול, לחלק אינטגרלי מהנהלת הסוכנות, כך שה"סוכנות היהודית" תהפוך ל"סוכנות נוצרית מסיונרית". – תמורת בצע כסף מעניקים למיסיונרים שליטה על ישראל ומקרבים אותם רח"ל לשאיפתם שלא להשאיר זכר מהעם היהודי היל"ת".

גם בסוכנות היהודית עצמה עורר המינוי התמוה ושיתוף הפעולה המקומם זעם בלתי מבוטל. "זו הפעם הראשונה שיש לנוצרים אוהבי ישראל מושב בהנהלת הסוכנות יחד עם הקהילות היהודיות", אמרו גורמים בסוכנות לתקשורת והוסיפו: "אסור שהסוכנות תהפוך את הנוצרים לשותפים בעבודתה".

בימים אלו פונה יו"ר יד לאחים בשורה של מכתבים ופניות לכל ראשי הקהילות היהודיות בתפוצות, החברים בהנהגת הסוכנות, על מנת שאלו ייצאו חוצץ נגד ההסכם המביש ויעשו הכול על מנת לקעקע אותו.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל