העלונים שהצילו תועה מהמיסיון

במסגרת פעילות ההסברה שמקיימים אנשי האגף להצלה ממיסיון, נראה לפני כחודשיים צעיר בשנות השלושים לחייו כשהוא פוקד בקביעות את מרכז כת עדי ה' ברחוב לינקולן בתל-אביב. לאחר בירור גילו פעילי יד לאחים  כי צעיר זה הפך לחבר מן המניין בכת, בשל הוראה מוזרה שקיבל מ"רב" שהתיר לו לבדוק את כל הכתות למיניהן, בטרם יחליט לדבוק בדת האמת ובתורת משה.

הפעילים פקדו את ביתו של האיש ומשראו כי אינו בבית, הותירו עבורו חומר הסברה למכביר ומספר טלפון. שעות אחדות לאחר מכן קיבלו פעילי יד לאחים שיחת טלפון נזעמת מהאיש. "שלא תעזו יותר להופיע בביתי, אני אדם בוגר ואני יודע טוב מאוד מה אני עושה", שאג בכעס. האיש שב והבהיר כי חברותו בכת היא מכוח בחירתו האישית וכי הוא מזהירם שלא לשוב על כל ניסיון ליצירת קשר עמו.

בשבוע האחרון ביקר ר' מאיר כהן, איש יד לאחים, בשיעור דף היומי שהוקם בבניין בית 'עזר מציון' בבני ברק. בין היהודים המתחזקים שנראו רכונים על תלמודם, גילה ר' מאיר להפתעתו הרבה את אותו יהודי שאך לפני חודשיים ימים הזהירו שלא יעז ליצור עמו קשר. מה אתה עושה פה? קרא איש יד לאחים בהשתאות. בתגובה ניגש אליו האיש, לחץ את ידו בחום ואמר בקול נרגש: "אני חייב לכם תודה אמיתית. חומר ההסברה המאלף שהשארתם בביתי, האיר את עיניי. קראתי וקראתי אותו, שוב ושוב, מתחילה ועד סוף, ולא יכולתי להישאר שם. בזכותכם גיליתי שהכול שקר".

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, אמר השבוע כי "הסיפור המרגש הזה מוכיח כי אסור להתייאש משום יהודי. גם אדם שמרעים בקולו כנגד מי שמבקש להצילו מרדת שחת, הנקודה היהודית החבויה בנפשו מתעוררת והוא שב בתשובה שלמה. עלינו לעשות הכול כדי לא לוותר על אף יהודי ולהוציא יקר מזולל", הטעים הגרש"ב ליפשיץ.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל