הקמת 'בית כנסת מיסיונרי' נבלמה בירושלים

זממה של הקהילה המיסיונרית המשיחית 'רועה ישראל' להיות הראשונה שתקים בלב ירושלים 'בית כנסת מיסיונרי' – לא יצא אל הפועל. בראש הקהילה שעל פעילותה מנצחים קבוצת אנשים המכנים עצמם 'יהודים משיחיים', ניצב המיסיונר הנודע יוסף שולם, שבידי ארגון הפעילים יד לאחים יש תיעוד ברור שלו מטביל יהודים לנצרות. (לכתבה הקודמת לחצו כאן)

ביד לאחים ציינו כי כבר בימים אלו משתמשת הקהילה המיסיונרית במבנה הקיים בן שלוש הקומות בבית תמחוי המספק לנזקקים ארוחות, במסגרת נוהל העבודה המוכר, לפיו במסווה פעילות הומניטרית מבקשים ציידי הנפשות לפרוש רשת לרגלי כמה שיותר יהודים. עתה ביקשו המיסיונרים להרחיב את המקום באמצעות הקמת בית הכנסת היומרני וכן כיתות לימוד, ספרייה ומקום מגורים.

אלא שעל מנת להוציא את הדברים אל הפועל נדרשו המיסיונרים לבצע הליך של שינוי יעוד השטח ממגורים למוסד. עם הפקדת התכנית, זרמו התנגדויות רבות לשולחן הוועדה. קדמה לכך פעילות הסברה אינטנסיבית של יד לאחים אשר הבהיר לתושבי הרחוב כולו את מטרותיו ההרסניות והמפוקפקות של המבנה לאחר שינוי יעדו.

"מדובר בכת נוצרית משיחית-מיסיונרית הפועלת בשכונה מזה כ-20 שנה וממררת את חיינו ברעש בלתי פוסק בשבתות ובחגים", כתבה אחת התושבות. "חברי המרכז עוסקים בפעילות מיסיונרית באופן הנמרץ ביותר", נכתב במכתב התנגדות נוסף. מכתב התנגדות אחר פסק כי "מדובר במעשה מקומם, לבנות בשכונתנו מרכז של המיסיון שעניינו להעביר יהודים על דתם".

התושבים אף הצביעו על כך שערך הדירות בשכונה ירד בצורה משמעותית לאחר שנפוצה השמועה כי המיסיון פעיל בשכונה. עוד ציינו חלק מהתושבים כי מאחר ולמרכז המיסיונרי אין חניה, השכונה מוצפת בכלי רכב של הבאים למרכז. על פנייה נוספת ונוגעת ללב היו חתומים חלק מתושבי השכונה, עולי ארה"ב וצרפת שכתבו לוועדה: "עלינו מחו"ל ארצה על מנת שנוכל לחיות בין יהודים. בפועל, מסתובבים להם מיסיונרים בשכונתנו וצדים את ילדינו".

לנוכח כל טענות אלו, ניסו חברי הקהילה המיסיונרית לטעון כי אין הם מנהלים כל פעילות מיסיונרית וכי כל מטרתם אינה אלא הקמת בית תמחוי. יד לאחים הציב מנגד שורה של ראיות הקושרות בין מעשי הקהילה למיסיון המובהק.

בימים האחרונים קיבלה הוועדה לתכנון ובנייה, בראשות סגן ראש עיריית ירושלים, הרב יהושע פולק, החלטה חד משמעית שאינה מאשרת את הבנייה, בנימוק שאין להסב מבנה שיועד למגורים למוסד, מחשש שהדבר יהווה תקדים.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, שיבח את ערנות התושבים מהרחוב והשכונה כולה ואמר כי "הוכח שאי התייצבות מנגד ופעולה בכל הכלים הלגיטימיים העומדים לרשותנו, יכולה להביא לתוצאות שאיש אינו יכול לערער כנגדן".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל