הרבנית אליהו, אשת הגר"מ אליהו זצ"ל:"נפעמתי מהיקף הפעילות של יד לאחים"

31/08/2011

ביום שני כ"ב אב השתתפו עשרות אמהות וילדיהן, ניצולות מכפרים ערביים ב"יום כיף" בירושלים, שאורגן להם על ידי "יד לאחים". פעילי יד לאחים עמלו רבות על תכנון יום הכיף וחשבו על כל הפרטים הקטנים שיגרמו לאמהות ולילדיהן הנאה מקסימאלית.
בבוקרו של היום הגיעה הסעה לביתה של כל אם, מהדרום ועד הצפון ואספה אותה ואת ילדיה למקום המפגש, גן החיות התנכ"י בירושלים. במקום חיכו לאמהות צוות של מדריכות לבביות, שעזרו בשמירה וטיפול בילדים כדי להקל על האמהות ולאפשר להן לנוח וליהנות.

אנשי השטח של הארגון דאגו לכל אם וילד לשתיה, ארוחת בוקר והמון תשומת לב. ובשעות הצהריים לקחו ההסעות את האמהות והילדים למתחם ג'ימבורי ממוזג שהוקם במיוחד עבורם, באצטדיון טדי הקרוב. הילדים קפצו, שיחקו ונהנו ולאחר מכן התיישבו עם אמותיהן לארוחת צהריים חמה ומזינה שהוגשה לכולם בחמגשיות. אז הגיע החלק הרוחני והמרגש של הטיול. המדריכות לקחו את הילדים להפעלה עם בדרן דתי ששימח אותם והכניס בהם ענייני יהדות בדרך חווייתית.

בזמן שהילדים נהנים, זכו האמהות למפגש רוחני מרגש עם הרבנית צבי'ה אליהו, אשתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל שדיברה איתם על תפקידה של האישה היהודית וחיזקה אותם להתחזק בצניעות כסגולה להצלחה בחינוך הילדים.
הנשים הצטופפו סביבה בהתרגשות וכל אחת ביקשה ברכה וזכתה לשמוע מהרבנית כמה מילות הדרכה וחיזוק אישיות. הרבנית אליהו נפעמה מהמפגש עם הנשים והילדים ואמרה לפעילי הארגון "לא תיארתי לעצמי עד כמה גדול היקף הפעילות של יד לאחים. התרגשתי לראות את עשרות הניצולות וילדיהן, נשמות יהודיות שיכלו ח"ו להתנתק מעם ישראל וזכו ב"ה להינצל על ידי יד לאחים ולחיות כיהודים".
בסיומו של היום העמוס, נסעו כולם להתפלל על קברה של רחל אימנו. הנשים והילדים התרגשו מאד מהביקור בקבר רחל, כולן התפללו בדמעות. אחת אמרה תהילים, אחרת נשמת קול חי וחלק התפללו בעל פה, הישר מליבן הכואב.
משם נסעו האמהות והילדים חזרה לביתן, כשהן מלאות בכוחות מחודשים ומברכות בלי סוף את פעילי הארגון, שהעניקו להן יום מלא חוויות ותחושת שייכות למשפחה חמה ותומכת.

פעילי יד לאחים לא שכחו את הניצולות הרווקות וארגנו גם עבורם טיול עוצמתי.
ביום רביעי, כ"ד אב נסעו הבנות לקברי צדיקים בצפון, הן זכו להתפלל בקבר רשב"י במירון ובקברו של יונתן בן עוזיאל בעמוקה. לאחר מכן נהנו בטיול ג'יפים ולסיום שמעו הרצאה מחזקת מפי הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, שדיבר עם הבנות על מעלתן הגבוהה כבנות ישראל והבחירה החופשית שיש בידי כל אחת מהן, לבחור בטוב ולהשתקם.
ביד לאחים הביעו סיפוק מכך שהנערות, האמהות וילדיהן, העוברים התמודדויות יום יומיות לא פשוטות וסוחבים איתם טראומות קשות, זכו ליום שלם של חוויות מרגשות שהשאירו שמילאו אותם במטען רוחני וגשמי וגרמו להם לסיים את החופש עם טעם מתוק.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל