"הרגשתי שאלוקים סולח לי" – עשרות יהודים שיצאו מכתות מיסיון נוצריות ב'סיור סליחות' בירושלים

16/09/2020

עשרים וחמשה יהודים שיצאו בשנה האחרונה מכתות המיסיון הנוצרי "היהודים המשיחיים" ו"עדי השם" השתתפו בסיור סליחות מרגש שערכו עבורם אנשי יד לאחים בירושלים.
היה זה פרק נוסף בפרק השיקום של אותם יהודים, בחזרתם לעם היהודי מהכתות הנוצריות בהן היו חברים. מעבר לליווי הפרטני שניתן לכל אחד מהם מצד אנשי המחלקה להצלה ממיסיון של יד לאחים, הם השתתפו בשנה האחרונה, עד כמה שהיה ניתן במגבלות הקורונה, בערבים משותפים שנועדו לאפשר להם לחלוק את סיפור חייהם עם יהודים שעברו גם הם את אותה חוויה קשה – של נפילה בפח התרמית המיסיונרית, המרת הדת לנצרות ושיבה לאלוקי ישראל ולעמו.

הסיור החל בשעת ערב מוקדמת ברחבת הקרדו שבמרכז הרובע היהודי בירושלים. מדריך מוסמך שליווה אותם הסביר להם את ההיסטוריה של המקום, ומשם צעדו המשתתפים למקומות היסטוריים נוספים ברחובות הרובע היהודי. "הרגשתי שסיפורה של 'החורבה' מסמל את הסיפור שלנו" העיד יותר מאוחר נחום, אחד המשתתפים "סיפור של עבר מפואר שנחרב על ידי שונאי ישראל, אבל שוקם אחרי הרבה סבלנות ומאמץ. גם אנו, כל המשתתפים בסיור הסליחות הגענו עם מטען זהה. הגענו עם עבר ומורשת מפוארים של דורות רבים ששמרו על יהדותם, נשמותינו הוחרבו ונותצו על ידי המיסיונרים ועם הרבה סבלנות ומאמץ של אנשי יד לאחים שהאמינו בניצוץ היהודי שלנו שאף פעם לא כבה, נבנינו מחדש"…

בנקודה זו עצרו המשתתפים לאתנחתה במסעדה בתוככי הרובע, שבה, תוך שבת אחים גם יחד נשאו בפניהם דברים קצרים אנשי יד לאחים על כוחה של התשובה, על ההכנות לשנה החדשה ועל ההשגחה הפרטית שליוותה אותם – כל משתתף וסיפורו האישי המיוחד – ועזרה להם לשוב לעם ישראל.

גולת הכותרת הייתה כמובן אמירת הסליחות ברחבת הכותל המערבי, במניין של המקובל הרב יעקב עדס שליט"א שנערך אחרי חצות הליל. שעה ארוכה לאחר שהסתיים מניין הסליחות עמדו הניצולים, איש איש בפינתו ושפכו את צקון לחשם, מתפללים למחוק את עברם ולפתוח דף חדש בחייהם. "זו הייתה חוויה מעצימה, הרגשתי שהפכתי להיות אדם חדש" אמר רונן שרק לפני שלשה שבועות יצא מכת נוצרית שבה היה חבר בארבעת השנים האחרונות. "הייתה לי תחושה שאני משיל מעלי את כל אותם לבושים וקליפות שהסתירו את נשמתי. חשתי שאלוקים סלח לי. שלקראת השנה החדשה אני יוצא לדרך חדשה".

לפני שנפרדו, חילקו אנשי יד לאחים לכל משתתף מחזור לתפילות הימים הנוראים, צנצנת דבש מהודרת, ולוח שנה עם זמני כניסת ויציאת השבת. המשתתפים כולם, איש איש בתורו, הפתיעו את אנשי יד לאחים והבטיחו כי ישתמשו במחזורים ויערכו איתם את תפילות השנה החדשה. "חיכיתי כל השנה לימים הנוראים, כדי לומר את ה'על חטא'" סיכם אחד מהם כשדמעות בעיניו.

בימים אלו, למרות הגבלות הקורונה, יד לאחים ממשיך בפעילותו השוטפת להצלת עוד ועוד נשמות יהודיות. להשתתפות בפעילות הקודש לפדיון שבויים, לחצו כאן.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל

דילוג לתוכן