התנפלות אלימה של איש כת האנתרופוסופיה על צוות יד לאחים

אנשי הכת ההרסנית והמפוקפקת הגיעו לשפל חדש.

בעקבות הנפקת חוברת מיוחדת המציגה באור ברור את כת האנתרופוסופיה, מהותה וסכנותיה, יצאו בשבוע שחלף צוותי פעילים של יד לאחים, על מנת להפיץ את החוברת בקרב ההורים השולחים את ילדיהם ל-40 הגנים ובתי הספר של הכת בכל רחבי הארץ.

בצהרי יום רביעי שעבר, התמקמו שתי פעילות בפתחו של גן הילדים האנתרופוסופי, 'הבית של יעל', ברחוב אחים ישראלית 17 בפתח תקווה. הפעילים קידמו את פני ההורים שבאו לקחת את ילדיהם מהגן. הם הציעו לכל הורה לקחת חוברת ולעיין בה. רוב ההורים הביעו עניין רב בחוברת ואף הביעו שביעות רצון בגלותם כי יוכלו ליצור קשר עם תום הקריאה בחוברת עם הפעילים עצמם. "חשוב לנו לדעת מה כתוב בחוברת הזאת ומדוע אתם מתנגדים לקיומו של הגן הזה", אמרו הורים לא מעטים.

לאחר כעשרים דקות של חלוקה, בעוד הפעילים ניצבים ליד רכב יד לאחים, לא הרחק מהכניסה לגן, יצאה אליהם עוזרת גננת והתעניינה לפשר החוברת שאותה הן מחלקות להורים. הפעילים הסבירו כי בחוברת זו ניתן לקרוא על הכת ועל סכנותיה. העוזרת ביקשה לקבל חוברת ונענתה ברצון, אך תכף אמרה: "זה מאוד לא יפה ולא ראוי, חלוקת החומר הזו ליד הגן. אם אתם רוצים, תעשו הפגנה בתל אביב". הפעילים מצדם הבהירו כי אין כאן הפגנה אלא פעילות הסברה שלגיטימי ביותר לקיימה דווקא במקום שבו ניתן לפגוש את ההורים.

מכאן ואילך החלו העניינים להתפתח במהירות מסחררת. זה קרה מיד עם הופיעו של איש גבוה וחסון, דקות אחדות לאחר העימות המילולי עם העוזרת. "מה אתם מחלקים כאן?", פתח את דבריו בצעקות רמות. "חוברות", השיבו הפעילים ללא חת. "תנו לי חוברת אחת", ביקש האיש, שיותר מאוחר התגלה כאחד מחבריה הבולטים של כת האנתרופוסופיה.

ברגע שבו פתח איש הכת את החוברת, כשהכותרת הראשית הזדקרה לנגד עיניו, החל לחרף ולגדף את הציבור החרדי בכלל ואת אנשי יד לאחים בפרט. "נמאס לי מכם", החל לזעוק כשאמוק מתרוצץ מבין עיניו. "בכל מקום אתם רודפים אחרינו, עד לכאן הגעתם!" קרא בקול.

בעוד הוא מחרף ומגדף, ניסה למשוך את החוברות מידי הפעילים על מנת למנוע את המשך חלוקתן אולם הפעילים לא אפשרו לו לקחת מידיהם את החוברות. חמתו של איש הכת בערה בו כשהחל מנופף באגרופו בצווחו: "תסתלקו מפה". בכך לא אמר די וכבהינף עפעף, ניגש אל דלת רכב יד לאחים, שעמד הכן במסגרת הכוננות עליה אמונים נהגי השטח של יד לאחים בעת קיום 'פשיטות' במוקדים רגישים. באותם רגעים ניצבו הפעילים כשהם שעונים על הרכב, הוא הדף את דלת הפתוחה ובעט בה בחוזקה כשהוא פוצע את רגל אחד הפעילים.

פעילי יד לאחים החליטו שלא להגיב לאלימות הקשה ולהזעיק מיידית את המשטרה. לנגד עיני שוטרי הניידת שנשלחה לזירה, המשיך איש כת האנתרופוסופיה לחרף ולגדף את יד לאחים ואת כלל שומרי התורה והמצוות בישראל. המשטרה ביקשה מפעיל יד לאחים להתפנות למרכז הרפואי 'ביילינסון' הסמוך לשם טיפול רפואי, ובתוך כך, לנוכח התלונה שהוגשה על אתר, הודיעה על פתיחת חקירה מקיפה.

השוטרים אף סיפרו לצוות יד לאחים כי שעה קלה לפני בואו של איש הכת לזירה, התקבל טלפון במוקד המשטרה מאת הנהלת הגן בבקשה לסלק מהמקום את הפעילים. בתגובה נשלחה אמנם ניידת למקום אך זו שבה כלעומת שבאה, לאחר שהשוטרים שהיו בה נכחו לדעת כי לא היה בפעילות זו שום אלמנט פסול.

ובתוך כך: ביחידת ההסברה של האגף למאבק בכתות בארגון יד לאחים התקבלו שיחות טלפון מהורים לילדי הגנים בכת שקיבלו לידיהם את החוברת. "אנחנו מבינים כעת טוב יותר את עקרונות האנתרופוסופיה וקולטים על מה יצא הקצף. נחשפו בפנינו דברים חדשים שעד כה לא ידענו עליהם. נצטרך לחשוב על כך ברצינות", אמרו ההורים. חלק מההורים שהיו עדים אישית לתקרית האלימה של איש הכת כלפי הפעילים, אף התבטאו באומרם: "משהו לא מוצא חן בעינינו. אם הוא כל כך השתולל לנוכח עצם חלוקת חומר ההסברה שלכם, בחן ובדרכי נועם, סימן שמשהו מפריע לו. יש כאן מסר ברור למורת רוח מצד אנשי האנתרופוסופיה אל מול האמת שאתם מפיצים. כנראה שיש להם מה להסתיר".

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, הגיב השבוע על האירוע באומרו כי "יציאתם מהכלים של אנשי הכת, עד כדי השתוללות אלימה ברחובה של עיר – תפעל רק לרעתם. איש לא ירתיע את יד לאחים מדרך ההסברה והמאבק. אין לנו ספק", הוסיף הגרש"ב ליפשיץ, "שאם היינו דרושים לעוד חומר הסברה כנגד מעשיה המפוקפקים של האנתרופוסופיה – באה ההתנפלות האלימה והשלימה את החסר הזה. נמשיך לנהל מאבק, בכל הכלים הלגיטימיים העומדים לרשותנו, על מנת לבלום את פעילות הכת, בקרב צעירים ומבוגרים כאחד".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל