"ועתה קרבנו המקום" – מאות ניצולי מיסיון יחגגו את הפסח בסניפי יד לאחים

19/04/2024

מאות יהודים שחולצו מציפורני כתות המיסיון הנוצרי ובס"ד יצאו לחירות ושבו לאלוקי ישראל ולעמו נוטלים חלק בימים אלו בפעילות הכנה של יד לאחים לקראת חג הפסח. יחד עמם נערכת פעילות חשובה גם עם מאות פליטים יהודיים מאוקראינה שעדיין נמצאים על כוונת המיסיון הנוצרי.

במסגרת זו הגיעו השבוע 75 ניצולי מיסיון ופליטים לכפר חב"ד והשתתפו בסמינריון הכנה מיוחד לפסח שערכה 'המחלקה למאבק במיסיון'. "הסמינריון שבמרכזו סיור מיוחד במאפיית המצות נועדו להעניק להכנות שלהם לחג הפסח חוויה מוחשית, כמו גם לצייד אותם במצות שהינם מאכל האמונה" אומרים בארגון.

אחרי הסיור במאפיית המצות של כפר חב"ד, שהינה מאפיית מצות עבודת יד הגדולה בעולם, המשיכו הפליטים לסיור בבניין 770 – העתק של מרכז חב"ד העולמי ובית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, ונשאו תפילה בהעתק חדרו של הרבי. באולם מרווח בבניין הם שמעו מפי מרצי הארגון על החג ומצוותיו ועל קיומו לכל אורך ההיסטוריה היהודית. עם תום הסמינריון חולקו לכלל המשתתפים חוברת הלכות מיוחדת שהפיק יד לאחים במיוחד וכן חבילת מצות מהמאפיה.

אחרי כמה שעות רוויות בתוכן ולפני שובם של המשתתפים לבתיהם בהסעות מיוחדות, שמה הקבוצה את פעמיה כדי לערוך את 'ברכת האילנות' באחד מפרדסי האתרוגים בכפר שם ניתן להם גם הסבר קצר על גידול האתרוגים.

התגובות שזרמו ליד לאחים בעקבות הסיור היו נרגשות. אחד הניצולים סיפר כי המילים בהגדה "ועתה קרבנו המקום לעבודתו" דיברו אליו ו"תפסו אותו". "הזדהיתי מאוד עם המילים האלו כי הרגשתי שמדובר עלי ממש. אחרי שנים בכנסיה המיסיונרית אזכה לחגוג את השנה את חג הפסח כיהודי בן חורין".

הפעילות המרכזית של יד לאחים בחג הפסח תיערך בעז"ה בליל הסדר כאשר 220 ניצולי מיסיון ופליטים יחגגו את הסדר בסניפי יד לאחים הפזורים בכל רחבי הארץ – בקרית ים, רמת גן, אשדוד, כרמיאל, נוף הגליל ונתניה. במקביל, בפעילות נוספת שנערכת בימים אלו מחולקים סטים של מצות שמורה לבתיהם של 320 ניצולי המיסיון מהשנים האחרונות שעמם עומד יד לאחים בקשר.

שמעון אברג'ל, רכז השטח של הארגון אומר: "עבור חלק נכבד מאותם יהודים ליל הסדר הקרוב יהיה הראשון שאותו יחוגו בחייהם והמצות האלו יהיו הראשונות שאותם יאכלו. גם העבודה עם הפליטים מחויבת המציאות, שכן למרות שהם נשכחו מלב כל מדובר בפליטים המתגוררים בערים אשר המיסיונרים הקימו בהן מבעוד מועד תשתית נרחבת לקליטתם בכנסיות נוצריות, תוך ניצול היותם פליטים חסרי כל, ושעדיין אורבים להם ומנסים להפילם ברשתם".

עוד לדבריו "כפי שפורסם בעבר, יד לאחים בנה עבור הפליטים מסגרת קהילתית חמה ועוטפת שמלווה אותם בכל ימות השנה וכן מעביר להם באופן קבוע מצרכי מזון, מוצרי חשמל וכל המצטרך כדי להתאקלם בארץ בצורה הטובה ביותר. גם לקראת חג הפסח הזה אנו עושים הכול כדי להביא את אור היהדות לאותם פליטים שנמצאים בסכנה של ממש מידי המיסיונרים האורבים להם, ובעז"ה נמשיך לעמוד לימינם בכל ימות השנה כדי להצילם מרדת שחת".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל