זעזוע: האולם המיסיונרי הגדול מושכר לאירועים ו'דינרים'

18/07/2024
אולם המיסיונרי פווילון, קרדיט באדיבות המצלם

בארגון הפעילים יד לאחים מזהירים את הציבור: אולם 'פוויליון' בבניין 'מרכז כלל' שברחוב יפו בירושלים, הינו חלק בלתי נפרד מפעילות הקהילה המשיחית-מיסיונרית 'מלך המלכים', שמרכזה בלב ירושלים ופעילותה כוללת פעילות שכנוע והטפה אינטנסיביים להמרת דת של יהודים לנצרות.

כידוע, כת 'היהודים המשיחיים' היא מהמסוכנות שבכתות המיסיונריות ואף נמנעת מהצבת סמלי פולחן שונים בבתי התפלה שלה, כחלק מהתנהלותה והמצוד אחר נפשות תמימות. מסיבה זו, קל לטעות בשימושו של אולם 'פוויליון' למרות דת נוצריות, משום שאין בו כל מוטיב גלוי להיותו ככנסיה לכל דבר ועניין.

אולם, בארגון הפעילים 'יד לאחים' העומד בחוד החנית במלחמה בנגע המיסיון מציינים, כי בידיהם אינספור הוכחות חותכות וכתובות על שימושו של האולם ככנסיה פעילה של הקהילה המיסיונרית 'מלך המלכים', וכי כל שכירות של המקום, מחזקת את ידיהם של חברי הקהילה.

"האולם נרכש לפני למעלה משני עשורים על ידי הקהילה המשיחית-מיסיונרית 'מלך המלכים' (King of Kings) שמרכזה בקנדה, ובכל שבוע, בימי שבת וראשון, המקום משמש ככנסייה לכל דבר ועניין", מציינים ב'יד לאחים' בכאב. "בשנת תשס"ג, נרכש האולם הענק על ידי הכנסייה הפנטקוסטלית של קנדה (PAOC) במטרה מוצהרת: כי המקום "ישמש כמרכז פולחן וכינוס הגדול ביותר בישראל".

לצד היותו כאמור בית תפלה, האולם מהווה מקור הכנסה משמעותי לקהילה המסיונרית – שמפעילה גם רשת של מרכזים מסיונריים נוספים ברחבי הארץ ופועלת בכמה שפות עברית, אנגלית, רוסית ואמהרית.

ביד לאחים אמרו השבוע כי מלבד האיסור ההלכתי הברור לערוך אירועים במקום המשמש ככנסייה, שכירת המקום עבור אירועים המתקיימים באולם, מעניקה כאמור לקהילה המשיחית תזרים מזומנים ותוספת כוח ואף מעין לגיטימציה להמשך פעילותה ההרסנית בתוככי ירושלים ובערים נוספות.

דא עקא, למרות שכאמור האולם משמש כמקום לתפלות וטקסים נוצריים מובהקים הנערכים בו, לצד היותו כר פורה ומוקד מרכזי לפעילות מיסיונרית עניפה של הקהילה המיסיונרית-המשיחית 'מלך המלכים' – הרי שביתר ימות השבוע, אולם זה מוצע תמורת תשלום לכינוסים, אירועים ופעילות ציבורית משום שהינו רחב ידיים ומתאים לעריכת כנסים ואירועים וכיוצא באלו.

"נבצר מבינתנו להבין", מציינים ב'יד לאחים', "כיצד אך לאחרונה, למרבה הצער, קיימו קהילות חרדיות כנסים במרכז מיסיונרי זה, ככל הנראה בתום לב ובחוסר ידיעה. עם זאת, ברור כי על כל יהודי באשר הוא להדיר את צעדיו ממרכז שמד נוצרי זה, גם אם בשגגה מתקבלת הזמנה לכנסים ואירועים על ידי מארגנים חרדים. יש לעדכן את המארגנים ובד בבד את ארגון הפעילים 'יד לאחים' כדי למנוע מכשול.

"אנו בטוחים כי האירועים שהתקיימו במקום, נערכו בו בשל חוסר ידע. אך אנו חרדים מהמחשבה כי ארגונים וציבורים דתיים וחרדיים נוספים עתידים לקיים בו אירועים רבי משתתפים, בלא יודעין", ציינו במחלקת המאבק במיסיון של 'יד לאחים'.

לאור החשש כי אירועים נוספים מסוג זה כבר נקבעו לחודשים הקרובים, וכי חוזי שכירות לקיומם, נחתמו בתום לב, הפיץ הארגון מנשר מיוחד הקורא לציבור להיזהר ולהתרחק מקיום אירועים באולם 'פוויליון' – על מנת למנוע את המשך התופעה.

אזהרה! אומרים לא לאולם האירועים המיסיונרי פוויליון

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל

דילוג לתוכן