חברות הכנסת במסיבת החנוכה לניצולות יד לאחים: "אתן הגיבורות של עם ישראל"

24/12/2022
אתן בנות של האמהות הקדושות. רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, בהדלקת נרות החנוכה. מימינו, יו"ר יד לאחים הרב שמואל ליפשיץ

למעלה מ-200 נשים ובנות שחולצו מכפרים ערביים ושבו לעם ישראל השתתפו השבוע, בנר שלישי של חנוכה במסיבת חנוכה מרגשת שערך עבורן יד לאחים, באולם בית הכנסת 'זכור לאברהם' בגבעת שמואל.

ראשון הדוברים בערב המיוחד היה רבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו שליט"א שבירך את המשתתפות ואמר להן כי הן מסמלות את חג החנוכה כיוון שהן "אור איתן".

הרב אליהו סיפר כי "כשהרב ליפשיץ ביקש ממני לבוא לכבודכן ידעתי שאעשה הכול כדי להגיע. הערב יש לי אירוע מאוד חשוב: זכיתי שהבן שלי עמיחי נבחר להיות חבר כנסת ובסוף השבוע הוא הולך להיות שר. ברגעים אלו, במקביל לכאן, החברים שלו עורכים עבורו מסיבה והוא ביקש שאבוא אבל אמרתי לו שהמסיבה לבנות יד לאחים קודמת".

הרב אליהו הדגיש ואמר: "אני מספר לכן את זה כדי שתדעו שאתן הבנות היהודיות הכי קדושות והכי חשובות שיש. אתן הכי יקרות שיש ומגיעות לכן כל הברכות שבעולם. אתן הבנות של האמהות הקדושות, אתן הבנות של האבות הקדושים, אתן הבנות של מתתיהו והמכבים". לסיום אמר הרב, בהתייחסו לפעילות יד לאחים לפדיון שבויים "אני רוצה לברך את הרב ליפשיץ ואת כל אנשי יד לאחים שהקב"ה יעזור להם בכל מכל כל".

בסיום דבריו הדליק הרב אליהו את נרות החנוכה וביקש מכל אחת מהמשתתפות לנצל את הרגעים העילאיים כדי לברך את חברתה העומדת בסמוך אליה.

אחריו נשא דברים יו"ר הארגון הרב שמואל ליפשיץ שעמד בדבריו על משמעות האור. "אם נחזיק באור היהודי שמעניק לנו את המשמעות של חיינו נוכל לצלוח את כל הקשיים בחיים. כשנחזיק באור, שום חושך לא יוכל לנו" אמר.

רבה של פתח תקווה, הגאון הרב מיכה הלוי שליט"א, שכיבד גם הוא את המעמד אמר "חנוכה הוא חג של להודות ולהלל להשם יתברך. ימים שנקבעו כדי לומר בהם תודה. לכן, הבנות הנמצאות כאן נעשו גם ניסים גדולים, וגם אתן צריכות לומר תודה. אני מודה להשם על הזכות לפגוש בכן, ומודה לאנשי יד לאחים היקרים שהביאו אותי לכאן כדי ללמוד עוד על אמירת תודה 'בזמן הזה' לבורא העולם".
אחרי כמה קטעי הרקדה של הזמרת לימור בן סימון, הפתיעו את המשתתפות חברות הכנסת מיכל ווֹלדיגר ולימור סון הר-מלך שבאו במיוחד להצדיע לנשים הגיבורות ולהביע בפניהן את הערכתן העצומה כלפיהן.

כשהזמינה את חברת הכנסת ווֹלדיגר לדבר אמרה מנחת האירוע, גב' שרי לאופר: "אין הרבה חברי כנסת שמצליחים להתגבר על הפוליטיקות והמחלוקות בין המפלגות השונות ולפעול מכל הלב למען הרווחה של כלל תושבי ישראל. ח"כ וולדיגר מכירה מקרוב קשיים ואתגרים שהחיים הציבו בפנינו. היא הגיעה לכאן מיוחד הלילה והעדיפה להיות איתנו במקום במסיבה משפחתית כדי לשמוע ולראות אתכן ולקבל מכן כוח להגביר את האור".

ח"כ ווֹלדיגר אמרה בין היתר כי "חג החנוכה מסמל את העובדה שאי אפשר לשבור לנו את הרוח וכל אחת ואחת מהמשתתפות מסמלת בדיוק את הנקודה הזו. אתן הגיבורות של עם ישראל".
אחריה עלתה ח"כ לימור סון הר-מלך לשאת דברים, לא לפני שגב' לאופר מקדימה ומספרת למשתתפות כי ח"כ הר-מלך נפצעה קשה בפיגוע ואיבדה את בעלה שולי הי"ד בפיגוע רצחני לפני 19 שנה אבל למרות זאת קמה מתוך החשיכה, התחתנה מחדש ולאחרונה נבחרה לכנסת ככוח נשי עולה, ובעז"ה עוד נשמע עליה רבות. "לימור עזבה הערב עשרה ילדים בבית והגיעה לכאן במיוחד כדי להיות איתכן. היא באה כי היא מזדהה מאוד עם פעילות יד לאחים ומעריכה ומצדיעה לכל אחת ואחת מכן".

ח"כ הר-מלך ריגשה כשאמרה "זכות גדולה היא להיות אתכן כאן, הנשים האמיצות והגיבורות. חנוכה מלמד אותנו שכל דבר יכול לקרות. זה משהו שם בפנים שמדרבן ואומר: 'מי לה' אלי'. אתן גיבורות שבוחרות יום יום, שעה שעה לקום מעפר ולצאת למסע. אתן בנות של מלך, ובנות של מלך יכולות הכול. אין מציאות בעולם שיכולה להגביל את זה. המציאות היחידה שיכולה להגביל היא רק אם אנחנו לא נרצה. תזכרו לאיזה עם אתן שייכות ותוכלו להמשיך ולנצח הכול".

עם סיום דבריהן ניגשו רבות מהנשים לחברות הכנסת וביקשו את עזרתן בנושאים שונים הנוגעים בקשרים הפוגעניים בהן היו נתונות, ואלו לקחו את פרטיהן ומבטיחות לסייע בכל הניתן.

גב' שורי קוסטליץ, רכזת המחלקה להצלה מטמיעה ביד לאחים שארגנה את האירוע אמרה: "התגובות הרבות שקיבלנו מהנשים הגיבורות מלמדות עד כמה היה זה אירוע חשוב ומעצים עבורן. מסיבת החנוכה הזו שמהווה חלק מפעילות הליווי השוטפת שאנו מעניקים להן גם זמן רב אחרי שחולצו ושבו לעם ישראל, נתנה להן את הכוח להמשיך ולהאיר, את עצמן ואת סביבתן".

גב' קוסטליץ סיפרה כי "האירוע כולו שודר באמצעות הזום לכמה נשים שבעזרת יד לאחים סיימו קשרים פוגעניים עם בני מיעוטים אך מחויבות להתגורר לידם במדינות בחו"ל, מכוח אמנת האג שכובלת אותן ואת קשריהן עם הילדים המשותפים".

בימים ההם בזמן הזה. רבה של פתח תקוה, הרב מיכה הלוי, נושא דברי חיזוק בפני הניצולות

באנו לחזק את ידכן. ח"כ מיכל וולדיגר וח"כ לימור סון הר-מלך בחברת הרבנית ליפשיץ, אשת יו"ר ומייסד יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ זצ"ל, והגב' שורי קוסטליץ, רכזת המחלקה להצלה מטמיעה

ח"כ מיכל וולדיגר

ח"כ לימור סון הר-מלך

 

 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל