חג חדש בבית-ספר ממלכתי: 'חנוכה-כריסמס'

18/12/2019
ערב פעילות הסברה יהודית של יד לאחים

הסיפור המקומם הבא התרחש בבית הספר הממלכתי 'יד גיורא'. קבוצת תלמידים בבית-הספר היסודי בהרצליה, שהוא בעל אופי חילוני, נדהמו לגלות שהמורה החליטה לחגוג עמם את 'חג' הכריסמס הנוצרי בפסטיבל מאורגן ומושקע.

כדי שלא להגזים יתר על המידה, יצרה המורה הכלאה בין החג היהודי חנוכה לבין, להבדיל, היום המציין את הולדתו של 'אותו האיש' שר"י. במסגרת פסטיבל 'חנוכה כריסמס', הצפוי להתקיים בשבוע הבא, הוצבו דוכני הפעלה שיופעלו בידי התלמידים בעצמם. בחלקם מייצגים הדוכנים את חג החנוכה, אך כנגדם מוצבים דוכנים ייעודיים ל'כריסמס', החג הנוצרי.

ואם לא די בעצם המעשה החמור, הוסיף צוות בית הספר חטא על פשע, ובשעה שהדוכנים שעסקו ביום אידם נשאו אופי מושקע ורהבתני, הדוכנים המייצגים את חנוכה הוזנחו בעליבות מכוונת.

התלמידים עצמם הביעו זעזוע מעצם ציון ה'חג' הנוצרי, והביעו בפני הוריהם את התסכול שחשו במיוחד לנוכח העדפת החג הנוצרי על פני החג היהודי.

הורים רבים הקימו קול מחאה ופנו למשרד החינוך בתביעה למנוע קיומה של פעילות נוצרית בתוככי בית-הספר הממלכתי, אך חששו להזדהות פן יבולע להם. בנינו אומנם לומדים בבית ספר ממלכתי אך אנו רוצים להעניק להם ערכים יהודיים.

בתוך כך ההורים יצרו קשר עם ארגון 'יד לאחים', שנרתם לטפל בסוגיה והפנה מכתב בהול אל שר החינוך הרב רפי פרץ, על אודות המתחולל מתחת לאפו בבית-ספר ציבורי בישראל. "הבן שלנו, בכיתה ח', אמר שהוא לא מבין למה צוות בית הספר פועל להעדיף את החגים הנוצריים על היהודיים", אמר הורה אחד לאנשי 'יד לאחים'. הוא הוסיף בכאב: "נראה היה כי בבית-הספר עשו מאמץ להפוך את החג הנוצרי לאטרקטיבי, ואילו את חנוכה לזניח ושולי".

ב'יד לאחים' ציינו במרירות את הדו-פרצופיות של ארגונים ליברליים וכלי התקשורת בישראל, שבולשים אחר כל פעילות יהודית בבתי-הספר ומוחים ללא הרף על מעשי 'הדתה' במסווה של ניטראליות, ובה בעת מעלימים עין מפעילות הנושאת אופי מובהק של 'הדתה נוצרית' ורמיסת ערכי הנצח של עמנו.
ביד לאחים סיכמו ואמרו כי "זעקת הילדים מהרצליה מהדהדת בקול גדול, לא ניתן להחריש".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל