"חלום שהתגשם": הזוכים בהגרלת יד לאחים הכניסו את ספר התורה ברוב פאר והדר

03/10/2019
בני הזוג דהן עם ספר התורה המהודר, בביתם

חודשיים בלבד לאחר שזכו בספר תורה מהודר ומפואר, בהגרלה שנערכה בין התורמים למצוות פדיון שבויים של יד לאחים, הכניסה משפחת דהן מרחובות את ספר התורה ברוב עם, לבית הכנסת שבו היא מתפללת בעיר רחובות. תחילה נערך סיום האותיות בבית המשפחה ברחוב מוקסיי שבשכונת 'מאקוב' בעיר. בני משפחה, ידידים, רבני בתי הכנסת באזור ונציגו האישי של ראש העיר התכנסו ובאו לבית משפחת דהן כדי לזכות ליטול חלק בכתיבת האותיות. בכתיבה זו כובדו גם הרב משה כהן והרב חיים קאהן מיד לאחים שעזרו למשפחת דהן לבחור את ספר התורה והתייצבו לעזרתם בכל ההליך המרגש.

לעת ערב יצאו הנוכחים בתהלוכה רבת משתפפים לעבר בית הכנסת השכונתי, השוכן לעת עתה במתנ"ס סמוך עד לבניית היכל של קבע. התהלוכה לוותה ברכב מפואר ומקושט במיוחד שליווה את המשתתפים במוזיקה מתאימה. ביד לאחים, שדאגו מבעוד מועד להזמין את הציבור הרחב באמצעות פרסום ומימון מודעות רחוב ומודעות במקומונים, דאגו לצייד את הילדים שהשתתפו בה בלפידי לד מיוחדים.

עם הגיע התהלוכה למבנה המתנ"ס המשיכו הנוכחים בריקודים סוערים במשך שעה ארוכה
לאחר מכן התיישבו כולם, בליווי אורחים נוספים שזרמו למקום כל העת לסעודת מצווה מפוארת. בנקודה זו קם אבי המשפחה, הר' דוד-משה דהן וביקש להודות מקרב לב ליד לאחים. בדבריו הזכיר הר' דהן את ההתרגשות שאפפה את בני משפחתו נוכח הזכייה בהגרלה שהייתה חלום חייהם. “אשתי שתחי' חולמת כבר עשרות שנים להכניס ספר תורה לעילוי נשמתה אחותה שנפטרה בדמי ידיה בהשאירה ילדים קטנים. משמים זימנו לנו לזכות בספר התורה המהודר ולהכניסו לעילוי נשמתה הטהורה" אמר בהתרגשות.

אחריו עלה לנאום רבה הראשי של אשדוד, הגאון הרב יוסף שיינין שליט"א שמכיר את משפחת דהן והגיע לכבדה ביום שמחתה. הרב שיינין הדגיש את מעשיה הטובים של משפחת דהן ואת אהבת התורה שלה שהביאו אותה, לדבריו, לזכייה הנדירה על ספר התורה. הרב שיינין הידוע כאחד התומכים הבולטים של פעילות יד לאחים מאז ימי הראשית שלה, העלה על נס את פעילות הארגון להצלת נפשות מיד זדים, והזכיר את מייסד ויו"ר יד לאחים הרב שלום דב ליפשיץ זצ"ל שבימים אלו ממש חל יום השנה שלו. בסיום הערב נשאו דברים גם רב בית הכנסת הרב חלימי, הרב אריאל מרבני השכונה וכן הרב פנחס בסר מבכירי המרצים ביד לאחים. אחרון הדוברים היה הרב חיים אייזנברג מיד לאחים שארגן את התהלוכה תוך דאגה לכל פרט, שהודה בדבריו למשפחת דהן שזכתה ליטול חלק בממונה במצוות פדיון השבויים של יד לאחים

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל