חשיפה: המרכז החדש לנוער דתי וחרדי בירושלים – מלכודת מיסיונרית

18/02/2020
מלכודת דבש מיסיונרית לנוער - הכניסה ל'עדולם' השבוע.

המחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים מפרסמת כי מרכז חדש בשם 'עדולם' שהציג את עצמו כמי שבא לתת מענה ואוזן קשבת לנוער חרדי, דתי ומסורתי נושר בירושלים, התגלה כמלכודת מיסיונרית שנועדה להעביר על דתם ואמונתם את הבאים בשעריו.
המידע על זהותו האמתית של המקום הגיעה ליד לאחים מאדם הנמצא בדרכו החוצה מתוך הכת המיסיונרית "היהודים המשיחיים", אשר מעביר לארגון ידיעות חשובות על פעילות מיסיונרית מתוכננת. בדרך זו יודעים ביד לאחים להתארגן מבעוד מועד לקראת פעילויות מיסיונריות כאלו ואחרות, וכך נודע גם הפעם על המתחם המיסיונרי החדש.

בשל המידע שהגיע, וכדרכם במקרים כאלו, פעילי יד לאחים החלו לעקוב מקרוב אחר הפעילות במגוון דרכים. המידע המפליל לא הגיע באופן מידי, בשל זהירות המיסיונרים מלהציג כבר בתחילה את זהותם האמתית כדי לא להרחיק את קהל היעד שלהם, אולם אט אט, לאחר שרכשו את אמונם של כמה צעירים שהגיעו למקום, החלו המיסיונרים להטיף להם על האמונה הנוצרית. זה היה האות ליד לאחים לצאת לפעילות גלויה כנגד המקום ולהציב משמרת הסברה – שכבר גרמה לצעירים רבים לשוב על עקבותיהם ולא להיכנס למלכודת הדבש המיסיונרית.

במקביל, כאילו לא די בצעירים התמימים שהגיעו בשגגה למתחם שהקימו, עמלו המיסיונרים על יצירת קשר לצורך שיתוף פעולה עם מרכזים אחרים לבני נוער הפועלים בירושלים, כדי שיפנו אליהם צעירים נוספים.

ביד לאחים דאגו להפיץ בימים אלו צילומי מסך של ציטוטים מפי כמרים נוצריים בארה"ב המשבחים את עבודתו המיסיונרית של יריב גולדמן המפעיל את המקום ומראים את יכולתו לדבר אל אנשים – ומכאן גם את מסוכנותו. אחד מהם, שון שטקבק שמו, רשם בין היתר: "משרדו של יריב הוא נכס גדול לקידום האמונה ביש"ו עם העם היהודי …ביקשנו מיריב לעבוד במשרה מלאה כדי לפתח תכניות לימודים וחומרי הכשרה כדי לעשות תלמידים נוספים". מיסיונר בשם איזק שפירא כתב: "התשוקה שלו לבשר בקרב העם היהודי הופכת אותו למועמד הראשון להקמת הממשלה של יש"ו". מיסיונר שלישי רשם עליו: "ליריב יש מתנה נהדרת של חיבור לאנשים …יש לו יכולת ייחודית להעביר כל שיחה להטיף על יש"ו". חלק הציטוטים האלו שהופיעו באתר אינטרנט בשפה האנגלית שהקים גולדמן כדי להתרים כנסיות ותורמים נוצריים מחו"ל לפעילותו בקרב בני העם היהודי, נמחקו שעה קלה אחרי שיד לאחים פרסם אותם.

בארגון מבקשים להעלות כעת את המודעות למפגע המיסיונרי כדי להזהיר את ההורים ובני הנוער מפני המקום. "המיסיונרים שוב נתפסים במערומיהם עם תצוגה שקרית של עזרה לטובת נוער מתמודד, אולם במקום לעזור לו באמת, להכיל ולחבק אותו, הם מטיפים לו להמיר את דתו לנצרות".

במחלקה להצלה ממיסיון מדגישים גם כי הם הביאו לניתוק הקשר ושיתופי הפעולה בין 'עדולם' לבין המרכזים האחרים שעמם יצרו המיסיונרים קשר. במקביל, בימים אלו עמלים ביד לאחים על קיום שיתופי פעולה עם אותם מרכזים, כדי להעניק לבני הנוער אלטרנטיבה אמתית שלה הם נזקקים.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל