טיולים ומסיבות בחג החנוכה לניצולי יד לאחים

10/12/2013
ילדי הניצולות מדליקים נרות חנוכה בבית יד לאחים בנתניה

פעילי יד לאחים ערכו בשבוע האחרון טיולים ומסיבות חנוכה מרגשות – לניצולים מכתות המיסיון ומהטמיעה בכפרים ערביים, שחולצו בסייעתא דשמיא ובתושייה רבה מתוך האפלה לחיים חדשים.

בטיול המיוחד שנערך לעשרות רבות של ניצולות שחולצו עם ילדיהן בכפרים ערביים במבצעים הרואיים של יד לאחים, הגיעו האימהות והילדים למתחם פעילות מיוחד בעמק חפר והתקבלו בחום על ידי פעילי יד לאחים שהעניקו להם שתייה ומאפים. כל ילד קיבל כובע וחולצה מיוחדים שהודפסו במיוחד לארוע. במשך כמה שעות שיחקו הילדים בהנאה רבה כשהאמהות משגיחות עליהם ותוך כדי כך משוחחות ומעודדות זו את זו וגם מתעודדות משיחות עם הפעילות.

לאחר מכן נסעו כולם לבית יד לאחים בנתניה, שם הוגשה להם ארוחה חגיגית ולאחריה התקיימה הדלקת החנוכיה. יו"ר יד לאחים, הרב ישראל ליפשיץ, הדליק את החנוכיה יחד עם ילד שהצטיין בהתנהגותו ונבחר להדליק את החנוכה. הילד התרגש מאוד לברך את הברכות בפעם הראשונה בחייו ולהדליק את החנוכייה.

בהמשך הדליקו פעילי הארגון עם כל אחד מהם חנוכייה קטנה והילדים התרגשו מאוד. בשלב מסוים הושלך הס וכולם הרימו על כיסא גבוה בן של אחת הניצולות, שחולץ בעצמו עם אמו לפני חצי שנה מכפר ערבי עוין, ועתה נחגגה לו חאלקה (גזירת שערות) לרגל הגיעו לגיל 3 בהתרגשות גדולה ובדמעות אינספור.

"אני לא רוצה ולא צריכה לתאר לכם איך הילד הזה נראה רק לפני חצי שנה", אמרה האם כשקולה נשנק. "אם מישהו היה מספר לי אז שבעוד חצי שנה שאחגוג לו כאן את התספורת, כילד יהודי, כשעמי יחד כל כך הרבה אימהות שניצלו כמוני מתוך האפלה – לא הייתי מאמינה". עם תום התכנית חזרו כולן הביתה בהסעות של יד לאחים מלאים בשמחה והתרגשות.

במקביל, בסניפי יד לאחים בתל אביב ובקריית אליעזר בחיפה נערכו תכניות דומות ומיוחדות לניצולי המיסיון. מדובר ביהודים, מכל שכבות הגילאים והחוגים שהמכנה המשותף שלהם הוא העובדה שבחודשים האחרונים, בפעילות הסברה מאומצת של יד לאחים, הם ניתקו כל מגע עם כתות המיסיון שאליהן הם נשאבו וכעת הם עושים את צעדיהם הראשונים בעולם התורה והמצווה.

בהגיעם אל הכותל המערבי, חלקם בפעם הראשונה בחייהם, הם התייצבו ליד אבני הקודש כשעיניהם זולגות דמעות ולבם מתרחב מהתרגשות ואווירה קדושה ומרוממת.
רגע מרגש במיוחד אירע בעיצומה של התפילה בכותל כשאחד הניצולים, זאב גרין בן ה-79, הפשיל את שרווליו והניח לראשונה בחייו תפילין. הניצולים המכירים היטב את מר גרין כאדם בעל שם וכמי שהספיק לשמש שנים רבות כמפקח ארצי על בטיחות במפעלים, התרגשו מאוד לנוכח המחזה ועין לא נותרה יבשה.

ביד לאחים אמרו השבוע כי "זהו חלק משיטת פעולה הדוגלת בשמירה על קשר רציף, עקבי וחם עם כל אחד מהניצולים".

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל