יד לאחים הגיש תלונה במשטרה נגד רופא שיניים מיסיונר המשתמש במרפאתו להטפה מיסיונרית

01/03/2023
לעצור ולהעמיד לדין. הרב בנימין קלוגר, איש יד לאחים, בעת הגשת התלונה בתחנת המשטרה במעלה אדומים, בה מתגורר הרופא המיסיונר

מיסיונרים מהכתות הנוצריות השונות הפועלות בארץ עושים ככל יכולתם להטפה לנצרות לכמה שיותר יהודים, תוך צפצוף לעיתים על הסעיפים בחוק האוסרים להטיף לקטינים וחסרי ישע או בתמורה לטובות הנאה, אך למרבה הצער כיוון שהדברים נעשים בזהירות, ברוב המקרים לא ניתן להוכיח זאת.

תיעוד מטריד במיוחד שהגיע ליד לאחים לאחרונה לוכד את אוון לוין, מיסיונר המנהל מרפאת שיניים בירושלים, כשהוא מספר בכנסיה בארה"ב כי מטרתה של המרפאה שהקים היא הטפה לנצרות לנזקקים הבאים בשעריה.

ביד לאחים לא הופתעו. זה זמן רב ידוע למחלקה למאבק במיסיון על הפעולות הנעשות ע"י הרופא המיסיונר ואף ננקטו פעולות שונות עם גורמים עירוניים בירושלים על מנת להביא להפסקת שיתוף הפעולה של גורמי הרווחה עמם, אולם עד כה חסר היה 'אקדח מעשן' שיצביע על הקשר ההדוק והבלתי אמצעי בין טיפולי השיניים לנזקקים לבין המיסיון הנוצרי.

בתיעוד נראה לוין אומר דברים מקוממים במיוחד, כגון: "אנחנו ידיו ורגליו של 'אותו האיש' בארץ ויצרנו ארגון נוצרי כדי שישמעו עליו יותר ולעזור לבנות ארגון בשם 'פרויקט התקווה' … לדאוג לאנשים כאן (בישראל). אלו שאולי לא ידרכו לעולם במפתן דלת כנסייה … כי ישראל ייחודית הן מבחינה תנ"כית והן מבחינה רוחנית והיא לא כמו מיסיון לאף עם אחר … עיריית ירושלים למעשה שולחת את כל אנשי מערכת הרווחה הזקוקים לטיפולי שיניים למרפאות שלנו.

"בידיעה מראש שאנחנו הולכים להשתמש בזה כהזדמנות לחלוק איתם את הבשורה (הנצרות), אז פשוט הייתה לנו הצלחה מדהימה. יש לנו מרפאה בירושלים, יש לנו אחת בחיפה, אנחנו מטפלים בסביבות 2000 מטופלים בשנה, ואנחנו למעשה עושים שירות מעקב אחריהם … הרבה מהקשישים אנחנו הולכים ואנחנו נפגשים איתם בבתיהם ואנחנו חולקים איתם את 'אותו האיש' ומביאים להם את הספר 'הברית החדשה' ומוודאים שהם יקחו אותו עמם הביתה".

ביד לאחים מיהרו להשתמש בתיעוד נגד לוין. הרב בנימין קלוגר, מבכירי פעילי המחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים, הגישה השבוע תלונה רשמית בתחנת המשטרה במעלה אדומים, העיר בה מתגורר המיסיונר. התלונה מצביעה על פעילותו העבריינית בניגוד לסעיף 174א' לחוק העונשין הקובע כי "הנותן או מבטיח לאדם כסף, שווה כסף או טובת הנאה חמרית אחרת כדי לפתות אותו להמיר דתו או כדי שיפתה אדם אחר להמיר דתו – דינו מאסר חמש שנים".

במקביל להגשת התלונה הנפיק יד לאחים תשדיר הסברה מיוחד לציבור הרחב שבו משולב התיעוד המפליל של דבריו המפורשים. התשדיר מזהיר את הציבור הרחב מפני כל שיתוף פעולה עם המרפאה ההרסנית והמפוקפקת.

ביד לאחים אמרו השבוע: "הציבור חייב לדעת על מטרתה האמיתית של המרפאה ולהיזהר מפניה. אנו מצפים כי משטרת ישראל תאכוף את החוק ותעצור בהקדם את לוין לחקירה ותביא למיצוי הדין עמו על פעילותו הפלילית. לא ייתכן שמיסיונרים נוצרים ימשיכו לעשות פעולות מכוערות שכאלו להמרת דת תוך שהם מנצלים עניים, קשישים וחסרי ישע לצורך מטרותיהם המסוכנות. לא ננוח ונפעל בכל דרך עד שהעוול יטופל בכל חומרת הדין".

לקריאת התלונה  שהוגשה למשטרה לחצו כאן > 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל