יד לאחים הפיק תשדיר הסברה נגד התבוללות בשפת הסימנים

26/08/2019
מתוך הסרטון המיוחד שהוציא יד לאחים

איך מסבירים את הייחודיות של עם ישראל בתנועות ידיים? המקוריות של יד לאחים, הנאבק בהתבוללות ובטמיעה בניכר, שוברת בכל פעם מחדש שיאים של יצירתיות. הפעם כוונו המאמצים לאוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה בארץ, שנחשבת לפגיעה יותר למניפולציות מיסיונריות ולהתבוללות.
ביד לאחים זיהו צורך גובר והולך במענה לצרכים הספציפיים של אוכלוסיית כבדי השמיעה. זוהי קהילה סגורה יחסית, שקשה לחדור אליה לנוכח מגבלת התקשורת. בשנים האחרונות הפכה קהילה זו לחשופה במיוחד לתעמולה אנטי יהודית, ולטרף קל לנגע ההתבוללות שפשה בה.
הרב יהושע סודקוף, רב בקהילה ושליח חב"ד לכבדי השמיעה בישראל, מסביר את ממדי התופעה המדאיגה: "מדובר בקהילה קטנה, ומטבע הדברים איננה פתוחה לקהל הרחב. לא פעם, היהודי החרש ניצב בפני ניסיון לא פשוט של התבוללות. לצערנו, גילינו נוכחות גבוהה של התבוללות בקרב אוכלוסיית החרשים. באופן טבעי פנינו ליד לאחים וגילינו משענת ונכונות לעזרה".
ביד לאחים הרימו את הכפפה והחליטו להיחלץ לעזרה. הם הפיקו ערכת הסברה חדשנית, שגולת הכותרת שלה היא תשדיר בשפת הסימנים, הממחיש את הסכנה שבנגע ההתבוללות ומסביר את ייחודיותו של עם ישראל. ביד לאחים מודים שמדובר באתגר: "לצערנו, סכנת ההתבוללות איננה קונצנזוס כבעבר, ובקרב ציבורים גדלים והולכים, מתפתח כרסום בהכרה בסגולתו של עם ישראל, בהעדר חינוך יהודי. אם בעבר נישואין לבני זוג לא-יהודים היו מוסכמה גורפת, הרי שלצערנו הערך הזה נפרץ.
"כאן נוסף קושי כפול, בניסוח המסרים האלה לשפת התקשורת של בני הקהילה", אומרים ביד לאחים. "לשם כך גייסנו מומחים מקצועיים, ולאחר עמל ממושך אנו שמחים לברך על המוגמר, בתקווה גדולה שגם יהודים יקרים אלו, המתמודדים יום-יום עם מגבלות פיזיות, יהדפו את ההתבוללות הלאה מהם. סוף-סוף יש בידינו כלי הסברה איכותי בסוגיה אקוטית זו".

הסרטון המיוחד שהוציא יד לאחים

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל