יד לאחים: השלמנו שיטת טיפול המסייעת למשפחות שיצאו מקשרים מורכבים

21/02/2017

השיטה מבוססת על סדנאות להנחיית הורים והקמת פלטפורמת רשת מיוחדת אותה ילוו פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ואנשי מקצוע

עמותת יד לאחים המסייעת לנשים שיצאו מקשרים מורכבים עם בני מיעוטים יחד עם ילדיהן השלימה לאחרונה פיתוח תכנית מקיפה לטיפול בילדי המטופלות של העמותה שנישאו לבני מיעוטים, התאסלמו ואף חיו איתם בכפרים בשטחים או בסביבה ערבית-מוסלמית.

"רק בחודש האחרון נתקלנו בעשרות מקרים שונים וקשים במיוחד של ילדים שנולדו לאב ערבי ואם יהודיה, הכוללים בין היתר עקב חייהם המורכבים, הפרעות התנהגות קשות. בנוסף, אחרי שכבר נקלטו במקומותיהם החדשים שוב מועלים דרישות מצדם לפגוש את האב, והיה גם מקרה בו ילדה רצתה לחזור לאביה הערבי במטרה לפגוע באמה. במקביל יש כמובן שאלות רבות מצד הילדים על העבר שלהם ועל העתיד", מספרת שורי קוסטליץ מיד לאחים.בעמותה מסבירים כי לרוב מדובר בנערים ונערות שנמצאים בגיל ההתבגרות, ולאמהות ישנו קושי רב בהתמודדות עם המורכבויות הנלוות.

בנוסף, במקרים רבים חוו הילדים היסטוריה של התעללות, כאשר ברקע חסך אב, בלבול זהויות וכדומה.

"על כתפינו מוטלת האחריות לדאוג גם לרווחתם הפסיכולוגית והרגשית וגם לזהות היהודית של דור ההמשך, הדור השני ליוצאי הקשרים המורכבים עם בני המיעוטים", אומרים ביד לאחים.

בחודשים האחרונים השלימו בעמותה פיתוח של שיטת טיפול מיוחדת לסיוע לאמהות לילדים עם רקע דומה, כשכרגע מדובר על קיום סדנאות להנחיית הורים ברחבי הארץ והקמת פלטפורמת רשת מיוחדת עם פורום ייעודי לשאלות ותשובות עליהן יענה הצוות המקצועי של יד לאחים הכולל פסיכולוגים, עובדות סוציאליות, מנחות הורים ויועצות מקצועיות.

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל