יד לאחים חושף: משפחה גויית-משיחית התאקלמה במסווה בשכונת רמת שלמה בירושלים

01/11/2021
המיסיונר המתחזה

תחקיר מיוחד ומסועף שערך יד לאחים בחודשים האחרונים מגיע לסיומו עם חשיפת משפחה גויית-משיחית המתגוררת בשנה האחרונה בשכונת רמת שלמה בירושלים.

לפי מידע שהגיע מארגון הפועל נגד המיסיון במדינות דוברות ספרדית, תחילתו של הסיפור לפני תקופה כאשר בחור נוצרי בשם גונסאלו קברל ((cabral המתגורר בארגנטינה מבקש לעזוב את ארצו ולעבור לישראל. הצעיר הנוצרי פונה לגברת יהודייה קשישה, מספר כי הוא בודד, נטוש על ידי הוריו וחסר אונים, וזו מרחמת עליו, מכניסה אותו לביתה ומתייחסת אליו כבנה.

גונסאלו משתמש בכך כדי להערים על הרשויות ולצייר עצמו כיהודי, תוך שהוא מנופף בשם משפחתה היהודי המובהק. מאוחר יותר שינה גונסאלו את שמו פעם נוספת והיום הוא מציג עצמו כאריאל קצנברג.

אחרי שראה כי טוב פעל כדי להביא גם את משפחתו לישראל. הוריו ואחיו הקטנים נכנסו לכאן במרמה והתאקלמו גם הם. הם ניטעו בסביבה חרדית, הציגו את עצמם כבנים למשפחה רבנית מארגנטינה והילדים החלו להתחנך במוסדות חינוך תורניים, תוך שבביתם פנימה הם מתנהגים כנוצרים ומצהירים בפורומים נוצריים פנימיים על אמונתם באותו האיש ימ"ש.

בשלב זה קצנברג החל להטיף לנצרות בסביבתו. כשהפרטים על פעילותו המיסיונרית הגיעו ליד לאחים, נדהמו אנשי הארגון לגלות את זהותו האמתית כמו גם את העובדה שאחד מאחיו, שהציג את עצמו בשם היהודי יהויקים, לומד בתלמוד תורה בעיר חרדית גדולה כתלמיד מן המניין.

עד כמה נטמע המיסיונר בסביבתו, תעיד העובדה שגונסאלו העיד – כעד כשר – באחד מבתי הדין בארץ על יהדותו כביכול של מיסיונר נוצרי אחר, שהתחזה ליהודי וביקש להתקבל בעם ישראל…

מקרה אחר המעיד על כך היה כאשר אחיו יהויקים נכנס עם בני כיתתו להתברך במעונו של אחד מגדולי הדור יחד עם קבוצה של מצטיינים מהישיבה.

ביד לאחים פועלים כאמור להביא בימים אלו לידיעת הציבור הרחב את זהות המשפחה המיסיונרית ומזהירים את הציבור לנתק עימם כל קשר.

במחלקה להצלה ממיסיון של הארגון אומרים: "נדהמנו לראות שוב את הקלות בה הרשויות בישראל מאפשרות למיסיונרים נוצריים להיכנס לעם ישראל ולהיות חלק אינטגרלי ממנו. בימים האחרונים זיהינו פעילות הולכת וגוברת של המתחזה קצנברג בערים חרדיות, ובמיוחד בבני ברק, ואנחנו חוששים כי הוא מתכנן מסע פרסום מיסיונרי מאסיבי. אנו מבקשים מהציבור לפקוח עין ולדווח לנו על מקרי הטפה שלו, של מי מבני משפחתו או של מיסיונרים אחרים".

 

 

 

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל