יד לאחים משיב מלחמה בגבולות מולדובה אל מול המיסיונרים המנסים בכל דרך לצוד פליטים יהודים

28/03/2022
"זהירות, מיסיונרים!". העלון שמחלקים הפעילים בגבולות בשפה האוקראינית

אנשי יד לאחים מנהלים בימים אלו מלחמת מגן ותנופה אל מול הפעילות המיסיונרית הענפה בגבול מולדובה-אוקראינה שנועדה לנצל את מצוקת היהודים הנמלטים על נפשם מאוקראינה המופצצת ולהעבירם על דתם.

בעקבות מידע חד משמעי שהגיע למחלקה למאבק במיסיון של הארגון כי המיסיונרים הנוצרים שלחו נציגים מטעמם לגבול עם אוקראינה כדי לאתר יהודים, לעזור להם ולהביאם להיות חברים בכנסיות בארץ על כל המשמעות ההרסנית והמסוכנת הכרוכה בכך – מיהרו ביד לאחים לשלב ידיים עם הקהילה היהודית במדינה על מנת לבלום את התופעה.
הרב מענדי אקסלרוד, אחד מחמשת שלוחי חב"ד במולדבה, המכהן כרב בית הכנסת הגדול בקישינב, מיהר לעמוד לימין יד לאחים באיתור פליטים יהודים מאוקראינה השוהים במחנה הפליטים שהקימה חב"ד בעיר ולגייסם לטובת הפעילות. במסגרת זו, נוסעים הפעילים מדי יום לשני מעברי הגבול הגדולים בין אוקראינה ומולדובה – פלנקה שבדרום המדינה הקרובה לעיר הנמל הגדולה אודסה, ואל אטקי שבצפונה השוכנת מול העיר מוגילוב-פודולסק האוקראינית.

הפעילים מתייצבים בכל בוקר בגבולות, מתמקמים בסמוך לדוכני המיסיון ואחרי שיחה שהם מקיימים עם כל פליט הם מזהירים את היהודים שבהם מפני המיסיונרים ומגמות הכזב שלהם. במקביל מוסרים הפליטים היהודים לפעילים את פרטיהם ואלו מועברים בצורה מהירה ובטוחה לידי הקהילה היהודית במדינה שתקלוט אותם בצורה מיטבית ובמקביל למטה הראשי של משרדי יד לאחים בארץ שימשיך לעקוב אחר ניהול הקשר העקבי עמם.

מיסיונר אמריקאי משיח לפי תומו לפעיל יד לאחים בגבול בפלנקה על הפעילות הנפשעת שלו ושל חבריו לציד נשמות

במסגרת זאת, הפיקו ביד לאחים עלון אזהרה בשפה האוקראינית המסביר את הסכנה שבמיסיון ומתריע בפני הפליטים כי לפי החוק בישראל, החברים בכתות המיסיון אינם זכאים לקבל אזרחות מכוח חוק השבות. במרוצת עשרת הימים האחרונים שבהם נערכת הפעילות, הצליחו בס"ד להינצל מאות יהודים ממלתעות המיסיון הנוצרי.
ביד לאחים אומרים: "מדובר במלחמה קשה מאוד. מולנו עומדים עשרות מיסיונרים נחושים מצוידים בתקציבים בלתי נדלים המנצלים כהוגן את עצם הימצאותם במדינה נוצרית. אבל אנו דבקים במוטו שלנו: 'לא מוותרים על אף יהודי' – ומשיבים מלחמה שערה.

ביד לאחים ציינו כי "המאבק במיסיונרים לא מסתיים על אדמת אירופה. כפי שחשפנו לפני כשבועיים המיסיונרים הצליחו למגינת לבנו לקלוט בארץ כמה משפחות יהודיות שנמלטו מאוקראינה ומתכננים לערוך להם הטבלה המונית לנצרות בערב פסח רח"ל. אנו בקשר הדוק עם מחלקות הרווחה בערים השונות ונוקטים בכל מאמץ על מנת שהמיסיונרים לא יצודו את אותם יהודים כאן. אנו מפצירים בציבור להיות ערני ולעזור, כל אחד כפי יכולתו, בקליטת העולים ובסיוע גשמי ורוחני עבורם כדי שלא יפלו כאן בארץ לזרועות המיסיון".

ציידי נפשות. המיסיונרים עומדים בצד המולדובי של הגבול ואורבים לפליטים תמימים

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את מס' הטלפון שלכם

למעבר מהיר לתרומה יש למלא כאן את כתובת המייל